חיפוש

דפיברילטור נייד – מהו, ומתי משתמשים בו

דפיברילטור הינו מכשיר מציל חיים אשר מנתר בעיות בקצב הלב ומטפל בהן. את הדפיברילטור הנייד, כפי שהם מרמז, ניתן לקחת ממקום למקום בקלות.

 

כדי להתמודד עם בעיות בקצב הלב הומצא הדפיברילטור לשלל סוגיו. כיום הוא כבר חלק בלתי נפרד מרפואת החרום, כאשר בזמן אמת ניתן בעזרתו להציל חיים. הוא מגיע במספר סוגים, כאשר את חלק מהסוגים כולנו יכולים להפעיל ובכך לתפעל אירועים, חלק משמשים צוותים רפואיים ואף יש כאלו בהם משתמשים רופאים בזמן ניתוחים, ועוד. אז מהו בעצם דפיברילטור נייד? ומתי נשתמש בו?

 

דפיברילטור נייד – מהו?

אז דפיברילטור נייד הינו מעין מחשב קטן אשר מתוכנת לזהות אי סדרים בלב ובהתאם להצביע האם צריך לשלוח שוק חשמלי או לבצע איזושהי פעולה על מנת לייצב את הלב. חלק מהדפיברילטורים עושים כמעט הכול בעצמם, בהתאם לסוגים, עליהם נרחיב. הדפיברילטור מתחבר לאזור הלב בעזרת שתי אלקטרודות, דרכם גם בעצם נותנים זרמים חשמליים במידת הצורך. על מנת ללמוד עוד על דפיברילטורים ועל קורסי עזרה ראשונה נוספים אתם יכולים להיכנס לשלל אתרים כגון המרכז לרפואת חרום.

 

דפיברילטורים – סוגים

ישנם מספר סוגים לדפיברילטורים, כאשר הם נבדלים ביניהם בשאלה המהותית – האם הם ניידים או לא, ובנוסף בעוד שלל הבדלים כגון דרכי הפעלה, מי רשאי ויכול להפעילם, מהירות הפעולות של המכשיר ועוד. ישנו למשל דפיברילטור מושתל, אשר מחדירים מתחת לעור המטופל ומחברים על גבי ליבו באמצעות ניתוח. בין הדפיברילטורים הניידים גם מספר סוגים כאשר שניים מרכזיים הם – אוטומטי וחצי אוטומטי.

 

אוטומטי

מכשיר זה הוא בעל הוראות פשוטות לשימוש, ואף הוראות קוליות בעברית. הוא יודע לזהות בעצמו בעיות בקצב הלב. בהתאם לצורך, לאחר שמזהיר את הנוכחים להתרחק מגוף המטופל, שולח זרמים חשמליים בעוצמה אשר הוא רואה לנכון לשלוח אל הלב על מנת לתקן את המצב. אם המצב אינו מצריך שוק חשמלי אז המכשיר אף כולל הוראות החייאה אם יש צורך בכך.

 

חצי אוטומטי

המכשיר האוטומטי הוא מהיר יותר ומשמש צוותים רפואיים, הוא יימצא יותר באמבולנסים או מרפאות רפואיות. המהירות חשובה ביותר במצבי חרום, כיוון שכל שנייה שהלב אינו פועל כשורה היא מסכנת חיים. על מנת להשתמש בדפיברילטור חצי אוטומטי יש צורך בידע והסמכה כיוון שהוא דורש את קריאת המכשיר והפעלת שיקול דעת – המפעיל שולט בעוצמה של השוק החשמלי.

 

ניידות המכשיר

הדפיברילטור הנייד הינו קומפקטי ביותר – חלקם שוקלים פחות מ- 2 קילוגרם והם יחסית קטנים ויכולים להיכנס אף בתיקים. עם הדפיברילטור האוטומטי למשל, שכולנו יכולים להשתמש בהם, ניתן לקחת ממש ממקום למקום בהתאם לרצון שלנו.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטורים ניידים הם מכשירים אשר ניתן לקחת ממקום למקום. מטרתם היא הצלת חיים בזמן חרום – הם יכולים לזהות חריגויות בלב המטופל ודרכם ניתן אף לטפל בו.

דפיברילטור נייד

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »