חיפוש

קידום שירותי הבריאות: תפקידו של דר לפודיאטריה בשיפור בריאות כף הרגל

למרות שכפות הרגליים נמצאות בתחתית בגוף, חשיבותן ונחיצותן לתפקוד היום יומי שלנו היא במעלה עליונה. כדי להבטיח שכפות הרגליים שלנו יעמדו בכבוד בתפקידיהן המגוונים, חשוב לדאוג לבריאותן . לבריאות הקרסוליים וכפות הרגליים דואג הפודיאטר והוא גם הגורם המקצועי שאחראי על חינוך מניעתי והתנהלות לשיפור בריאות כפות הרגליים.

 

פודיאטר, מה הוא עושה?

כשם שרופאים אחרים מתמחים בטיפול בלב או במערכת העיכול, הפודיאטר הוא רופא מומחה שמטפל בבעיות בכפות הרגליים ובקרסוליים. פודיאטרים אמונים על כל התהליך הרפואי הטיפולי, החל מאבחון המצב, עבור במתן ייעוץ או התאמת אביזרי עזר, אם נדרשים וכלה בטיפולים שונים, ובכללם ניתוחים, בכפות הרגליים ובקרסוליים.

פודיאטר מטפל במגוון גדול של מקרים החל בכאבים בכפות הרגליים או בעיות עור נפוצות, דרך בעיות שקשורות במבנה האנטומי של כף הרגל וגם במקרים חמורים של נזק לכפות הרגליים בעקבות בעיות נוירולוגיות שונות.

פודיאטר

תפקידים חשובים של פודיאטרים

מספר הטיפולים השונים שמעניק רופא הוא למעשה כמספר החולים שפגש, משום שכל אחד מאיתנו מתפקד אחרת ומגיב באופן שונה לטיפול. עם זאת, גם את עבודתם המגוונת של פודיאטרים אפשר לתמצת למספר תחומים נפוצים ומרכזיים. טיפול בכאב הוא אחד התחומים המרכזיים שבהם מטפלים פודיאטרים, כפי שתוכלו לקרוא על כך באתר אנדי קרף ד"ר לפודיאטריה.

כאבים בכפות הרגליים משפיעים מהר מאוד על איכות החיים והטיפול בהם יכול להתמצות בסדרת טיפולים פיזיותרפיים, בשילוב אביזרי עזר כמו מדרסים ולעתים נדרש ניתוח זעיר פולשני. בנוסף, מטפלים פודיאטרים בכפות רגליים סוכרתיות ובמצבים שונים שמקורם בפציעות ספורט.

 

חשוב לזכור!

היציבות הנפשית שלנו חשובה מאוד אבל כמוה גם היציבות הפיזית חשובה מאוד, בין השאר כדי למנוע נזקים אפשריים כתוצאה מנפילות. תפקידם של פודיאטרים כאן הינו כפול – הם גם מאבחנים ומטפלים במקרים שונים של פגיעות בכפות הרגליים כתוצאה מבעיות בשלד, מפגיעות נוירולוגיות וכן מפציעות כמו נקעים בקרסול או דלקת בשרירי כף הרגל.

במקביל לטיפול בזקוקים לסיוע, עוסקים פודיאטרים גם בחינוך הציבור לטיפול ראוי בכף הרגל, בשגרת היום יום וגם במקרי חירום. פודיאטרים גם מפריכים מיתוסים מוטעים ומעבירים מידע מדויק ועצות לגבי בחירות מושכלות לטובת בריאות כף הרגל.

 

השקעה בעתיד כפות הרגליים שלך

כפות הרגליים שלנו מקבלות יחס מיוחד, בדרך כלל, רק במהלך טיפול פדיקור, אבל קל להסכים שבריאות כף הרגל חשובה יותר מהמראה שלה ולכן כדאי מאוד להקפיד ולגשת לטיפול רפואי, בכל מקרה של כאב או מגבלה בתנועת הקרסול וכף הרגל. המתנה בפנייה לסיוע מקצועי עלולה להיות הזנחה שתגבה מחירים גבוהים בשלבים מאוחרים יותר.

 

לסיכום

בעזרתם של פודיאטרים אנחנו יכולים לזכור שכפות הרגליים אינן רק "מילוי" לנעליים, אלא חלק חשוב ומהותי ביציבה שלנו. לכן חשוב לדאוג להן באופן מקצועי ולהעניק להן את הכבוד שמגיע להן.

בריאות כף הרגל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »