חיפוש

רופא תעסוקתי – מתי נעזר בו ועם מה חשוב להגיע אליו?

הדרך הכי טובה להוכיח העדר יכולת לעבוד היא לבסס את הטענה על חוות דעת של רופא.

במאמר הבא נסביר מדוע כדאי לפנות אל רופא תעסוקתי, מה בדיוק התפקיד שלו וכמובן גם כיצד נערכים לפגישה הראשונה עמו

התייעצות עם רופא תעסוקתי היא חלק בלתי נפרד מהתהליך שבו מגישים תביעה בגין אובדן כושר עבודה. במסגרת תביעה כזו, התפקיד העיקרי של הרופא הוא לנסח חוות דעת שתומכת בטענה המרכזית של התובע. מטבע הדברים, המטרה היא להגיע למצב שבו הרופא התעסוקתי מוכיח שאכן התובע איבד את הכושר לעבוד – בין אם בצורה מלאה או חלקית.

 

מה עושים עם חוות דעת של רופא תעסוקתי?

חוות דעת מנומקת כמו שאפשר להשיג למשל מכאן https://www.forum-md.co.il/חוות-דעת-רופא-תעסוקתי משמשת כל אדם שתובע אובדן כושר עבודה, כדי להוכיח את היעדר היכולת שלו לעבוד. עם זאת, קבלת חוות הדעת היא רק חלק מתוך תהליך ארוך יותר. לאחר מכן, יש צורך להחליט בפני מי להגיש את התביעה: חברת הביטוח הפרטית, קרנות הפנסיה או המוסד לביטוח לאומי. בכל מקרה, חוות הדעת של הרופא התעסוקתי יכולה לסייע בנפרד גם להגשת תביעה נגד מעסיק רשלן ובמידה ורשלנותו גרמה פגיעה פיזית.

 

עם מה חשוב להגיע לפגישה?

התנהלות מול רופא תעסוקתי כחלק מהתהליך של הגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה כוללת מפגש שמבוסס על הצגת מסמכים. לפגישה הראשונה עם הרופא התעסוקתי כדאי להגיע עם כמה שיותר עדויות, מסמכים וטפסים שתומכים בטענת הנפגע על כך שהוא איבד את כושר העבודה שלו בצורה חלקית או מלאה. אמנם אפשר להשלים את המסמכים החסרים גם לאחר מכן, אך חשוב להגיע עם כמה שיותר טפסים כדי לתכנן נכון את המשך הטיפול במקרה.

 

האם רופא תעסוקתי מחליף עורך דין?

חשוב להבין את ההבדל בין התפקיד של עורך דין שמתמחה בדיני עבודה ובאובדן כושר עבודה, לבין רופא שכותב את חוות הדעת שלו. בעוד הרופא הוא גורם מקצועי שבו בית המשפט משתמשת על מנת לבדוק מה הייתה מידת הפגיעה, האם היא קשורה לעבודה ואיך היא משפיעה על כושר העבודה גם בעתיד – עורך הדין הוא גורם שמייצג את הנפגע באופן מובהק ומזדהה עם האינטרסים שלו.

לכן, רופא תעסוקתי לא מחליף עורך דין אלא מצטרף אל סל השירותים שלו. יתרה על כך, עורך הדין הוא זה שלעיתים קרובות יפנה את הלקוח שלו אל רופא תעסוקתי שיכול לנסח עבורו חוות דעת מבוססת, מנומקת וברורה.

 

החשיבות של חוות דעת רפואית

רופא תעסוקתי צריך לנסח חוות דעת מנומקת שתעזור להגיש תביעה ולהוכיח את אובדן כושר העבודה. בגלל חשיבות חוות הדעת, כדאי להשקיע זמן ומאמץ בבחירת רופא תעסוקתי שיש לו את הניסיון והמומחיות.

 

רופאה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »