חיפוש

איך תדעו שקיבלתם את ההלוואה המשתלמת ביותר?

הלוואות הן בעצם דרך לקבל כסף שאין ברשותכם כרגע, כדי להתמודד עם מגוון אתגרים שונים מבחינה פיננסית. לכל הלוואה יש את החזרי הריבית שלה, שמפורטים בלוח סילוקין בו מצוין גובה ההחזרים על ההלוואה במועדי התשלום שלהם. בכתבה שלפניכם נסביר כיצד לדעת לבחור הלוואה עם התנאים הטובים ביותר עבור לוקח ההלוואה. 

 

הלוואות מסוגים שונים בשוק הכסף הישראלי

ישנן הלוואות מסוגים שונים בשוק הכסף הישראלי, ולכל אחת מהן מטרה אחרת ותנאים אחרים. ההלוואות המוכרות מכולן הן הלוואות מסוג משכנתא. רוב הישראלים מכירים הלוואות משכנתא שנלקחות לשם קניית דירה, אבל ניתן לקחת הלוואת משכנתא גם על רכב ועל כל נכס שנקנה עם הכסף של ההלוואה. אם אתם עומדים לקחת משכנתא, כדאי לכם להתייעץ עם אהד ויס – מומחה משכנתאות.

בנוסף לכך, קיימות הלוואות קטנות יותר בגדלים משתנים שנועדו למגוון רחב של מטרות, מסגירת המינוס ועד הקמה של עסק. לצורך הקמת עסקים קטנים, קיימת גם תוכנית בשם הלוואה בערבות המדינה. הלוואות אלה ניתנות לאנשים שרוצים להקים עסק, אבל אין להם פתרון מימון זמין לכך.

 

בחינה של תוכניות ההלוואות השונות שמוצעות

הדרך הטובה ביותר לוודא שההלוואה שניתנת לכם, מגיעה עם התנאים הטובים ביותר, היא לבדוק את התוכניות הקיימות בשוק בהלוואות אלה. לכל גוף פיננסי שמעניק פתרונות מימון ואשראי, יש מספר תוכניות הלוואה שנועדו למטרות שונות. לפני לקיחת ההלוואה יש לעבור על התוכניות המוצעות, התנאים בהן והסעיפים השונים הנוספים שאולי קיימים בהן. בחינה מעמיקה של כל התוכניות, תבטיח שהתוכנית שתבחרו בה תהיה זאת בעלת התנאים הטובים ביותר.

 

בחינה של המצב הכלכלי של מבקש ההלוואה

חלק גדול מלקיחת הלוואה בתנאים טובים קשור למצבו הכלכלי של הלווה. במדינת ישראל לכל אדם שיש לו פעילות פיננסית, יש דירוג אשראי שהוא דירוג שלו כבעל חוב. דירוג אשראי גבוה יאפשר לקבל הלוואות מגוונות יותר ובתנאים טובים יותר, ולעומתו דירוג נמוך יוביל לסירוב של הבנקים ולריביות גבוהות יותר. חשוב לבחון את מצבכם הכלכלי ולהבין אם ההלוואה שניתנה הולמת אותו.

 

ייעוץ של מומחה או איש מקצוע בלקיחת ההלוואה

לעיתים, בעיקר במקרה של הלוואות גדולות וחשובות כמו הלוואה להקמת עסק או הלוואת משכנתא,  כדאי לקבל סיוע מטעם איש מקצוע כמו יועץ משכנתאות או מומחה לפתרונות מימון. ההבדל בין תנאי הלוואה בהלוואה מסוג אחד לאחר, הוא משמעותי מאוד ויכול לחסוך לכם עד עשרות אלפי שקלים.

 

בחירה נכונה של מסלול הלוואה – סיכום

הלוואות הן מוצר בשוק של כסף, וכמו בכל שוק, בכדי למצוא את המחירים הטובים ביותר יש לערוך השוואת מחירים ולהתמקח על המחירים. יש לברר מהו טיב ההלוואה מבחינת תנאים, ויש לבדוק את המצב הכלכלי ודירוג האשראי של הלווה. במקרים של הלוואות גדולות, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

מומחה משכנתאות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
למי מיועד משכנתא?

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שאומרים שהם לא בנויים למשכנתא. אל תטעו, אין מדובר כאן באנשים עמידים ומעלה, כאלו שיש להם את מלוא הכסף

קרא עוד »
זוג ותיק
למי משכנתא פנסיונית מתאימה?

משכנתא פנסיונית, היא אחד ממסלולי המשכנתא וההלוואות הנוחים והמתאימים ביותר עבור הגיל השלישי. כחלק מהמשכנתא הפנסיונית, ניתן להשתמש בנכס קיים הרשום על שמכם, כעירבון עבור

קרא עוד »