חיפוש

עסק קטן – 3 צעדים ששווה לעשות כדי להתפתח

אז כבר פתחתם עסק, עברתם את כל ההתחלה המייגעת מול הרשויות השונות וסיימתם עם הבירוקרטיה הראשונית, איך גדלים וצומחים מכאן? איך תפסיקו לרדוף אחרי הזנב של עצמכם כדי להצליח ואיך תוכלו להיות בשקט נפשי וכלכלי ולנהל את העסק שלכם עם שליטה מלאה?

כמה צעדים חשובים לבעלי עסקים קטנים שיעזרו לכם ״לתפוס קצב״ וליצור שגרה נכונה ובריאה – מכל הבחינות.

כבעלי עסקים יש לנו המון על הראש וכל הזמן. במיוחד בעסקים קטנים כל אחד חובש כמה כובעים במקביל וצריך להספיק לעשות את כל המשימות ועל הצד הטוב ביותר כדי שהעסק יצליח, בעיקר מבחינה פיננסית.

בעיקר בתחילת הדרך יש הרבה לחץ ורוב בעלי העסקים מוצאים עצמם מתנהלים אחרי הלוזים של עצמם ולא מנהלים את העסק שפתחו. אל חשש, מספר צעדים שיכולים לעזור לכם להתפתח ולהפוך מעסק קטן לעסק שתמיד חלמתם עליו.

 

עצירה, נשימה ותכנון

אמנם זה נשמע אבסורדי לעצור, הרי העסק לא עוצר ואין מי שיתפעל אותו אם לא אתם (והשותפים שלכם) אבל המשמעות היא לא עצירה לשם הפסקה, תפקיד העצירה הוא : הבנת המצב הקיים.

בתחילת הדרך הרדיפה לעיתים נראית אינסופית ובמקרים רבים גוררת עשייה בלתי פוסקת ללא חשיבה ותכנון שיוצרת אפקט ״כדור שלג״ לא בריא, חשוב לדעת לעצור מפעם לפעם ולפרוס את המצב הקיים כפי שהוא, בגסות וללא עיגולי פינות. כשפורסים וכותבים הכל כבר מתחיל הסדר להיעשות, חשוב בשלב זה לא להתעלם מבעיות ולהעלות את הכל, כמה שיותר יותר טוב! לאחר שכתבנו הכל – התנהלות העסק, צוות העובדים, התנהלות הדרג המנהלי, כל הדוחות הכלכליים הנדרשים, מודל התמחור ורמת הביקוש וההכנסה עד השלב הנוכחי, נוכל להתחיל לבחון את המצב ולהבין איפה המכשלות שלנו ולתכנן קדימה בהתאם.

 

תכנון לעתיד ורוד וריאלי

בהתאם למצב הקיים והמכשלות שמצאנו חשוב לתכנן קדימה את התנהלות העסק על כל האספקטים שלו על מנת להגיע לשגשוג כלכלי. לרוב משימה זו היא הקשה ביותר, קל להגיד מה הינו רוצים שיקרה אבל לדעת לתכנן בצורה ריאלית בהתאם לתנאים הקיימים והאפשריים ולהציב יעדים נכונים שיביאו אותנו לתוצאה הסופית המיוחלת היא משימה לא פשוטה כלל. מומלץ מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע מתחום הייעוץ העסקי שמתמחה בעסקים קטנים ובינוניים על מנת לקבל את האינפוטים הנכונים מבחוץ וליצור תכנית עבודה נכונה להצלחה פיננסית. אנחנו ממליצים על מומחים בתחום כמו אייל פז ייעוץ עסקי לעסקים קטנים שניסיונו הולך לפניו וההמלצות מבעלי עסקים הם הוכחה להצלחה.

 

חזרה לדרך צלחה

לאחר התייעצות, תכנון מקיף ונכון ותוך ליווי מיועץ עסקי אפשר לחזור לעבודה לפי היעדים שהוצבו. היועץ העסקי יעזור בתכנון הפן הפיננסי ויאפשר לכם לנהל את העסק ולא להתנהל אחריו.

היתרון בהתייעצות עם בעל מקצוע הוא הליווי הצמוד והדינמיות של היעדים עם התקדמות העסק ובהתאם למציאות, עד להגעה להצלחה ולעסק רץ ומתפתח!

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו לחברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי" המתמחה בייעוץ עסקי ופיננסי לעסקים וחברות

 

 

מטבעות ומחשבון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »