חיפוש

בניית הפנסיה שלך: מדריך מקיף לפרישה בטוחה

בסופו של דבר כולנו מגיעים לפנסיה ורוצים ליהנות ממנה כמה שאפשר. הרצון לבנות שגרת חיים בריאה וטובה גם כשאנחנו מחוץ למעגל העבודה הוא מובן והגיוני – וגם אפשרי. כדי לעשות את זה, חשוב לתכנן את הפנסיה שלכם מראש, כולל ההפרשות, המסלולים וכדומה. במאמר זה ננסה להתוות לכם את הדרך לעשות זאת כמו שצריך

 

הגדרת יעדים פיננסיים ברורים

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להתחיל להגדיר את היעדים הפיננסיים הספציפיים לפרישה שלכם. את זה אפשר לעשות עם מחשבה על אורח החיים שאתם רוצים באותה תקופה, כמות ההכנסה הנוכחית אל מול כמות ההכנסה הנדרשת וכדומה. מכאן תוכלו להתחיל בתהליך תכנון פנסיה.

תכנון פנסיה

הערכת המצב הקיים

בצעו הערכה פיננסית מעמיקה ויסודית של המצב הנוכחי שלכם. בדקו מהו הערך של כלל החסכונות שיש לכם, של ההשקעות שלכם והנכסים שברשותכם. חשוב גם לבדוק איזה חובות הצטברו, כמה זמן נשאר להלוואות במידת הצורך ועוד. זה יוכל לעזור לכם להבין איזה סכום תוכלו להפריש לפנסיה שלכם בכל חודש בלי שזה ייפגע באיכות חייכם הנוכחית.

 

בניית תקציב פרישה

בנו תקציב מפורט לפנסיה שלכם שמתאר את הוצאות הפרישה הצפויות. זה צריך לכלול עלויות מחיה, הוצאות בריאותיות ושאר התחייבויות פיננסיות. מומלץ לעשות זאת ביחד עם איש מקצוע שיוכל להנחות אתכם כך שתגיעו לסכומים הגיוניים.

בחירת מסלול וחברת פנסיה

לרוב האנשים כבר יש קרן פנסיה באחת מהחברות בארץ, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להישאר באותה אחת לנצח. זה הזמן לבצע תחקיר בכל הנוגע לקרנות הפנסיה השונות, המסלולים שהן מציעות, התשואות ועוד. לדוגמה, אם אתם מתחת לגיל 50 יש מסלולים שמותאמים לאנשים צעירים בהם ההשקעות הן בסיכון גבוה יותר- אבל בגלל שהן לטווח ארוך יותר הסיכוי שתרוויחו מוכפל. בצעו השוואות בין הנתונים שאספתם ובחרו את קרן הפנסיה שהכי מתאימה לכם.

לאחר מכן, אם יש לכם כבר קרן פנסיה פעילה אתם תצטרכו לעבור הליך בירוקרטי לצורך ניוד שלה. אם אתם נשארים באותה קרן ורק מחליפים מסלול- זה יהיה יותר פשוט. שימו לב גם לדמי הניהול שאתם משלמים- כדאי מאוד לבחון דרכים להוזיל אותו כדי שתרוויחו יותר כסף.

תכנון פנסיה

גיוון השקעות

כדי לשדרג את תיק הפנסיה שלכם לצורך פרישה בטוחה יותר, כדאי לבדוק אופציות לגוון את ההשקעות השונות. אם זה מניות, אג״ח או נדל״ן- קיימות דרכים שונות לפזר השקעות, דבר שיכול לעזור לכם להרוויח תשואות גבוהות יותר ובסופו של דבר להוביל לקצבה חודשית טובה יותר כשתפרשו.

 

לסיכום

חשוב לתכנן את הפרישה שלכם כמה שיותר זמן מראש כדי להתכונן אליה פיננסית. יש לבצע תחקיר יסודי כדי למקסם את התוצאות. מומלץ להתייעץ עם יועצים פיננסיים מומחים בתחום הפרישה כדי שיוכלו לעזור לכם לפתח תוכנית מותאמת אישית. תכנון פנסיה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »