חיפוש

איך תעשו על האש בצורה המקצועית ביותר

אמנם חג העצמאות מאחורינו, עדיין "על האש" זה בילוי שאנחנו אוהבים.

בין אם מדובר בחגיגה קרניבורית או מעדנים טבעוניים, מנגל איכותי יכול לספק את הסחורה לכל סוג של ברביקיו.

אז לפני שאנחנו מזמינים את האורחים, נעזור לכם וניתן לכם טיפים לעשות על האש בצורה המקצועית ביותר.

 

כיצד לבחור את הבשר

בעוד שבמנגל צמחוני אפשר פשוט לזרוק את הירקות על הרשת ולהכין אחר כך בפיתה טעימה עם סלטים, שמדובר בבשר הסיפור קצת יותר מורכב. ישנו מגוון בשרים גדול מאד בכל סופר וכל חלק של בשר מתבשל בצורה שונה.

ככלל, בשר טרי נותן את התוצאה הטובה ביותר ולכן ההמלצה היא לרכוש את הבשר כמה שיותר קרוב לזמן בו אתם מתכננים את הארוחה. לגבי הצבע, מומלץ על נתחים יפים ומבריקים, המעידים על הטריות. בשר עגל מתאפיין בדר"כ בנתח ורדרד ובשר בקר בנתח בורדו-אדום. לא כדאי לרכוש נתחים עם קצוות כהים שכן זה מעיד על התייבשותם. לחובבי הבריאות, נתחי עוף ופרגית הינם דלים בשומן וגם בעלי טעם מצויין, כאשר מומלץ לצלות אותם ללא העור. לחובבי הבשר הכבד, האנטריקוט הינו הנתח הקלאסי. את הבשר כדאי לשמור בכלי מזכוכית ולא כלי פלסטיק או שקיות, ובכך למנוע היווצרות לחות וטעמי לוואי.

 

איך מכינים את הגריל

מי מכם שמשתמש במנגל עם פחמים, כדאי לקנות פחמים מעצי הדר. פחמים אלו מומלצים יותר מהפחמים הדחוסים שכן זמן הבעירה שלהם יותר ארוך וכך אפשר להכין כמות יותר גדולה של בשר. פחמים המכילים בתוכם חומר הדלקה לא מומלצים כלל, שכן הם נותנים טעם לוואי לבשר וריחם לא נעים.

בנוסף לסוג הפחמים יש חשיבות גם לדרך השמתם בגריל. כאשר ממלאים את הפחמים, יש לשמור על מרחק מינימלי של 10 ס"מ בין הפחמים לרשת, כאשר יש עדיפות לרשת עבה, צפופה ועשויה מברזל שאוגר חום.

ועכשיו נותר רק להדליק! ההמלצה היא הדלקה טבעית, כאשר ניתן להיעזר בחתיכת קרטון ספוגה בשמן ומונחת מתחת לפחמים. כדי למצות את מלוא פוטנציאל הבשר, כדאי להתחיל לצלות אותו כאשר הפחמים אפורים ולא עם אש גלויה וכמובן להניח את הבשר על רשת משומנת.

 

שימוש בגריל גז

הצלייה בגריל גז פשוטה, אך שונה מגריל פחמים. ראשית, מחברים את הגריל לפי הוראות היצרן ולאחר מכן מחממים לעוצמה גבוהה בערך כ 10 דקות על מנת להגיע לטמפרטורה מתאימה בין 250 ל 300 מעלות, ובכך להלהיט את הרשתות כך שהבשר יקבל צלייה ראשונה טובה. מומלץ לעבוד עם מכסה הגריל סגור על מנת לשמור על החום. הטעם עם גריל גז מצויין ובנוסף, השימוש בו חוסך הרבה התעסקות עם פחמים ולכלוך. באתר הכל לים ניתן למצוא מבחר מוצרי BBQ ועל האש לבית ולגינה.

 

נתח אנטריקוט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא