חיפוש

אילו חומרים מזינים צריך הכלב שלכם בתזונה שלו?

 בכדי לשמור על בריאותו של הכלב יש להקפיד על תזונה נכונה ובריאה ביחד עם כמות מים מספקת וטרייה במהלך חייו. את רוב מזונות הכלבים מרכיבים סויה, תירס או אורז, ובמותגים המציעים אוכל איכותי נמצא את הבשר או הדגים בראש רשימת הרכיבים. לרוב המותגים הטובים יותר יעלו יותר כסף אך הם מציעים אוכל איכותי יותר עבור הכלב שלכם, אשר לאורך זמן יעזור לשמור על בריאותו. במאמר זה נלמד מהם החומרים המזינים להם הכלב שלכם זקוק בתזונה שלו במהלך היום יום.

 

אוכל לכלבים, רקע:

רובנו מכירים את המזונות היבשים לכלבים, באותם מזונות ישנה צפיפות קלורית גדולה יותר ממזון רטוב, הכוונה שמזון זה מכיל פחות מים ממנות מזון אחרות כמו אוכל משמורים. עבור גזעי כלבים קטנים אכילת מזון משימורים אינה מהווה בעיה והיא יכולה לענות על צרכיהם, אך בשונה מהם כלבים מגזעים גדולים זקוקים למזון יותר לכן מזון משומר לא יכול לענות על צרכיהם לארוך זמן ויש לשלב בין השניים.

 

מהם החומרים המזינים להם כלבנו זקוק?

רצוי שבכל אוכל לכלבים שאתם רוכשים יימצאו חלבונים, שומנים ופחמימות לאנרגית הכלב, הצרכים התזונתיים יכולים להשתנות בהתאם לגזע הכלב, אופיו, רמות הפעילות שלו ומצבו הרפואי. כלבים נוהגים להוציא הרבה אנרגיה במיוחד כשהם גורים וכאשר הם נמצאים מחוץ לבית במיוחד. לכן רצוי להתאים את אחוזי החלבון לפי רמת האנרגיה שהכלב מוציא, ככל שהוא מוציא יותר כך הוא צריך יותר חלבון, כמובן שכל שלב בחייו בו הכלב נמצא אם הוא גור, כלב בוגר או אפילו נקבה בהריון יכולים להשפיע על הרגלי התזונה.

 

איך לדעת איזה סוג אוכל לרכוש?

רצוי לרכוש את המזון מיצרנים שיש עליהם בקרה ופיקוח מרשויות ממשלתיות רשמיות אשר מפרסמות לקנות לאיכויות המזון עבור כלבים (AAFCO). מזונם של הכלבים שלכם צריך להיות מותאם לסטנדרטים של אותם יצרני מזון וכל מותג מזון העובד על פי תקנים אלו יציין זאת על גבי האריזה שלו. על גבי אריזת המזון תוכלו לראות את הרכיבים שהוא מכילך ובאילו אחוזים וכמויות וכמובן את התאמתו לכלב שלכם, לאיזה גזע הוא מומלץ ולאיזה גיל.

 

אילו מזונות כלבים מומלצים?

ישנם מספר של יצרנים בלוטים בשוק האוכל באיכות גבוהה, בישראל ישנם לא מעט מותגי מזון ויצרנים המציעים את האוכל שלהם. הקפידו על רכישת מזון המיובא על ידי יבואן ותיק ומוכר עם מותגי מזון מוכרים כאשר אחד מן המותגים המומלצים הוא מונג אוכל לכלבים.

לסיכום: מזונות כלבים יכולים להיות די מבלבלים כיוון שישנו מבחר גדול, רצוי להיעזר בייעוץ בחנות החיות או מול ווטרינר אם מדובר בכלה הראשון שלכם. בררו מהי הכמות המומלצת של אותם רכיבים בשלב בו נמצא הכלב שלכם, מה כמות האוכל שהוא צריך לאכול ביום וכך עשו את הבחירה הנכונה.

דיאטת כלבים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא