חיפוש

מתי נבצע שחזור משכנתא?

כאשר לוקחים משכנתא נכנסים לתהליך פיננסי ממושך שיכול להגיע לעשרות שנים, אך ישנה אופציה לשנות את המסלול במהלך הדרך והיא נקראת שחזור משכנתא.

מתי כדאי לעשות שחזור משכנתא ומה זה אומר?

 

שחזור משכנתא

לקיחת משכנתא היא בעצם לקיחת הלוואה גדולה מאוד מהבנק לצורך רכישת נכס והתחייבות להחזיר את ההלוואה שנלקחה על ידי החזרת חלק קטן בכל חודש לבנק. בעיקרון תנאי המסלול נשארים קבועים לכל אורך ההחזר אך ניתן לשנות אותם על ידי ביצוע שחזור משכנתא. בעצם הלקוח יכול לבחור לשנות את התנאים של המסלול שבחר כדוגמת גובה הריבית, הצמדה למדד וכו', מתוך אמונה שזאת יחסוך לו כסף. כמובן שלא מדובר בהליך כל כך פשוט אך לעיתים הוא ללא ספק נדרש.

 

קושי לעמוד בהחזר החודשי

ההחזר החודשי נקבע מתוך הבנה של כמה באמת יוכל להחזיר לבנק הלקוח בכל חודש בהתאם לפריסה לשנים של ההלוואה שלקח וצריך להחזיר. אי עמידה בהחזר החודשי גוררת הליכים משפטיים שאף אחד לא רוצה להגיע אליהם. לכן, באם מתחיל להיות קושי לעמוד בהחזר החודשי חשוב להקדים תרופה למכה ולנסות לבצע שחזור משכנתא שיקטין את ההחזרים החודשיים לדוגמא על ידי פריסה ליותר שנים או שינוי מסלול ריביות.

 

הוצאות קבועות חדשות

כאשר לוקחים משכנתא עושים זאת בעבור שנים רבות קדימה ולא תמיד יודעים מה צופן העתיד. התווספות של הוצאות חדשות קבועות כדוגמת הבאת ילדים לעולם, יכולה לגרום לכך שההחזרים החודשיים כבר יהיו פחות ריאליים, או פשוט פחות נוחים בעבור הלווים. במקרה זה לא חייבים להסתפק במה שכבר יש וניתן לבצע שחזור משכנתא על מנת לשנות את המצב ולהקל על הלווים בכל חודש. אפשר לבחון זאת גם במקרה של הוצאה גדולה מאוד כמו חתונה, אך בעבור הוצאות קבועות זאת נדרש בהחלט.

 

שינוי בהכנסות

הפתעות ושינויים רבים יכולים לפקוד לווה מהרגע שלקח משכנתא ועד לסיום תשלומה והחזרה ואלו יכולים לפגוע ולבצע שינוי בהכנסה של הלווה, לטובה ולרעה. באם התבצע שינוי משמעותי בשני הצדדים יכול להיות כי ההחזר החודשי נהיה מוגזם, או דווקא נמוך וחבל להמשיך לשלם לאורך שנים ולשלם ריבית, ועל כן, גם במקרה של שינוי הכנסות כדאי להתאים את המשכנתא למצב החדש ולשחזר אותה.

שחזור משכנתא הוא אחד הכלים החשובים שכדאי לנצל בבנק שלכם לאחר לקיחת משכנתא כאשר נדרשים לכך. בכל מקרה של שינוי משמעותי בהכנסות של הלווה וגם בהוצאות שלו כדאי להתאים את המשכנתא למצב החדש ולא להקשות על הלווה יותר מדי. כמובן שאם נדמה באופק שאין יכולת להחזיר את ההחזרים החודשיים או שמתחיל להיות קושי רציני שיכול להביא לאי עמידה בתנאי ההלוואה, חשוב לבצע שחזור משכנתא לפני שמגיעים לאיחור בתשלומים.

בית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »