חיפוש

מה הם הסיכונים בהשקעה בשוק ההון?

בעבר, הדרך העיקרית להתפרנס הייתה לצאת לעבוד מדי יום, בעבודה שלעיתים דורשת שעות עבודה רבות ואף עבודה פיזית מאומצת – אך אינה מתגמלת כראוי מבחינה כספית.

עם השנים, יותר ויותר אנשים החלו להשקיע חלק מכספם בשוק ההון, על מנת לייצר לעצמם הכנסה פסיבית שאינה דורשת מאמץ או התעסקות רבה. שוק ההון עשוי להרוויח עבורכם כסף "קל", אך בדרך יש לא מעט סיכונים שיש לקחת בחשבון לפני שניגשים להשקיע.

 

מה תיתן לכם השקעה בשוק ההון?

כפי שהזכרנו קודם, השקעה בשוק ההון יכולה לייצר לכם הכנסה פסיבית מדי חודש – שאינה דורשת מאמץ מיוחד מצד המשקיע.

השקעה בשוק ההון מתאימה לכל אדם, ויכולה להיעשות הן באופן עצמאי (במידה ויש לכם ידע בסיסי בשוק ההון, כך שתוכלו לבחור את ההשקעות הנכונות והחכמות ביותר) והן בעזרתו של גורם מקצוע כמו יועץ השקעות.

היתרון הגדול של השקעה בשוק ההון הוא שניתן להשקיע בצורה התחלתית גם סכומים נמוכים של כמה מאות שקלים, ולאט לאט לצמוח.

שוק ההון זו הדרך הטובה ביותר שיש כיום להגעה לעצמאות כלכלית – הכסף שלכם עובד עבורכם, וככל שההשקעה מניבה עבורכם תשואה גדולה יותר, כך תוכלו להיות פחות ופחות תלויים בעבודה היום יומית שלכם על מנת להתפרנס בכבוד.

 

אילו סיכונים קיימים בהשקעה בשוק ההון?

אמנם להשקעה בשוק ההון יש יתרונות רבים ופוטנציאל גבוה להעלות את רמת החיים שלכם, אך היא טומנת בחובה לא מעט סיכונים. השקעה בבורסה היא מטבעה בעלת סיכון – המשקיע לא יודע האם ערך המניה יעלה או ירד, ומבחינה זו השקעה דומה להימור.

על מנת שההימור יהיה כמה שיותר מושכל ומבוסס, נדרשת הבנה בסיסית בתחום ההשקעות ובאופן שבו הבורסה פועלת.

למשל, כל משקיע צריך להגיע לתובנה שעדיף לפזר את הסיכונים על פני מספר רב של מניות, ולא להשקיע את כל הכסף שלכם על מניה אחת בודדת – גם אם היא נראית לכם מבטיחה ובעלת פוטנציאל לרווח גבוה.

השקעה לא נכונה בבורסה עלולה לגרום לכם להפסיד את כל מה שהשקעתם, ואם מדובר בסכומים גבוהים – תוכלו אף למצוא את עצמכם בחובות.

לאור הסיכון הגבוה בהשקעה בשוק ההון, אם אינכם בקיאים בתחום – מומלץ להשקיע דרך מומחה או יועץ השקעות, שיוכל לחסוך לכם טעויות יקרות בהשקעה שלכם.

 

החזרי מס עבור הפסדים בשוק ההון

במידה ובסוף שנת המס נוצרו לכם הפסדים כתוצאה מההשקעה שלכם בשוק ההון – רשות המיסים מכירה בכך כעילה לקבלת החזרי מס, בצורה של קיזוז.

בצורה זו, תוכלו לקזז את ניכוי המס מההפסדים שנגרמו לכם כתוצאה מהפעילות בשוק ההון. על מנת לוודא שאתם אכן מקבלים את החזרי המס, במידה ואתם זכאים להם, מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות או גורם מקצוע אחר המומחה בתחום.

משקיע בשוק ההון עם סימני שאלה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »