חיפוש

כיצד ניגשים למכרז בניה?

מכרז קבלנים הוא הליך מקובל, אשר במהלכו יכולים יזמים, או בעלי בתים פרטיים, להזמין כמה קבלנים לתת הצעות מחיר מפורטות לביצוע העבודה הנדרשת, בין אם מדובר על בניית מבנה חדש, או על שיפוץ נרחב.

נהוג להגיש את ההצעות לאחר ביצוע סיור מאורגן באתר העבודה ועיון במסמכים והתוכניות, אשר הוכנו על ידי האדריכלים של הפרויקט.

אבל כאמור, החלק המרכזי במכרז כזה הוא הצעות המחיר והיכרות אישית. אז איך ניגשים למכרז קבלנים בצורה נכונה, שתבטיח לכם סיכויים טובים לקבל את העבודה?

 

איך מוצאים מכרז קבלנים טוב?

מכרז קבלנים טוב, הוא כזה אשר מנוהל על ידי בעלי מקצוע שאתם מכירים וסומכים עליהם, או כאלה שידוע לכם כי הם אמינים ונחשבים איכותיים בתחומם. אם מדובר על מכרז לבית פרטי, הוא ינוהל על ידי אדריכל, או אדריכלית, אשר כנראה יזמינו את הקבלנים שהם כבר מכירים וכבר עבדו איתם בעבר.

יחד עם זאת, הגעה למכרז כזה, גם אם לדעתכם הוא "מכור", תאפשר לכם להכיר את הנפשות הפועלות ולאפשר להם להתרשם מכם, להשאיר הצעותמחיר רלוונטיות כדי לבסס את רמת העבודה המתאימה לכם ועוד.

 

מילוי פרטים והצעות מחיר בכתב כמויות

אם סט המסמכים של המכרז כולל גם כתב כמויות מוכן, זה הזמן שלכם למלא את הצעות המחיר עבור העבודות הרלוונטיות לכם ולמלא את המחיר עבור כל סוג עבודה.

אם הפרויקט כולל למשל שיפוץ חזית בניין, תצטרכו לחשב את כל ההוצאות הכרוכות בשיפוץ כזה, כולל למשל חומרי טיח, צבע, כלי עבודה, ציוד בטיחות, במות הרמה מספריים, שכר פועלים וכן הלאה.

אין צורך לפרט את כל האלמנטים הללו בכתב הכמויות, אך בהחלט חשוב לחשב מראש את העלויות הללו, כדי שהצעת המחיר שלכם בכתב הכמויות תשקף היטב את ההוצאות שלכם ואת הרווח שאתם רוצים לעשות, תוך התחשבות בתחרות הקיימת ביניכם לבין אחרים המציעים לבצע את אותה עבודה במחיר נמוך יותר.

 

זכרו – מחיר נמוך הוא לא ערובה לזכייה במכרז

המחיר הנמוך אמנם עשוי למשוך לקוחות מסוימים, אך אם אתם בוחרים בקו הזה ומחליטים להציע מחירים נמוכים, זכרו כי הלקוח לא תמיד יעדיף לבחור קבלן המציע מחיר נמוך.

לעיתים יעדיפו דווקא את הקבלנים היקרים יותר בגלל מגוון סיבות:

  1. היכרות מוקדמת
  2. המלצות ועבודות קודמות
  3. הצעת מחיר הכוללת תמורה גבוהה יותר בגלל שירותים נוספים למשל

בנוסף, זכרו כי לקוחות רבים בישראל נוטים להתמקח על ההצעה הראשונית שאתם נותנים ולכן כדאי לקחת בחשבון גם את הגורם הזה כאשר אתם מציעים מחיר עבור העבודה שלכם.

 

לסיכום

מכרז בניה, או מכרז קבלנים הוא תהליך שבו הקבלנים מגיעים כדי להתרשם מהפרויקט, להרשים את הלקוח, או היזם והאדריכלים של הפרויקט, לתת הצעת מחיר ולקוות שיבחרו בהם לבצע את העבודה, אבל זו הזדמנות גם להכיר אנשים בתחום, להרשים אותם לטובה ולהשתלב היבט בתחום שיש בו לא מעט כסף.

למידע נוסף בנושא, בקרו באתר lifter.

 

במת מספריים חשמלית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »