חיפוש

החזר מס – 4 דברים שכדאי לדעת

החזר מס אמנם נשמע ביטוי מאיים אבל דווקא הוא ללא ספק אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות לכם, גם אם אתם מהאנשים (הרבים מאוד!) שמפחדים מבירוקרטיה ונרתעים מהתעסקות מרצונם החופשי עם רשות המסים. החזר מס הוא תיקון למס ששילמתם במידה ושילמתם בעודף, מה שמסתבר שקורה ואפילו להרבה מאוד אנשים ובסכומים מאוד גדולים. הנה 4 דברים שפשוט חובה לדעת על החזר מס.

 

החזר מס – כנראה שמגיע לכם

לאור העובדה כי אנשים רבים עובדים אך לא מכירים מספיק לעומק את הנושא של מס, בפועל, מסתבר שלאנשים רבים מגיע החזר מס והם אפילו לא יודעים זאת. ישנן כול כך הרבה סיבות שבגללן נגבה מס בעודף, לאור כך שהן לא מחושבות באופן חישוב המס, או מדרגת המס לדוגמא.

 

המס חוזר עם ריבית!

נתון מעניין מאוד שהרבה אנשים לא יודעים, כאשר הסכום שנגבה בעודף חוזר, הוא חוזר לכם עם ריבית של 4 אחוזים, כלומר, אם אתם יכולים לחכות לתום השנה על מנת לתקן את תשלום המס שלכם, תשלום מס ביתר בדרך כלשהיא בעצם שווה לכם כסף מכך שאתם בעצם משלמים פחות מס ממה שהייתם אומרים (לאור החזר המס שתקבלו מעבר למה ששילמתם).

 

אפשר עד 6 שנים אחורה?

מפחדים שהתעוררתם מאוחר מדי? כנראה שזה לא מאוחר מדי מדי! החזר מס ניתן להגיש עבור ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, כך שגם אם שכחתם או לא הכרתם את האפשרות, עדיין ניתן לתקן מס שנגבה בעודף על שנים שעברו. מומלץ מאוד לבדוק את האפשרות גם על שנים אחורה, עליכם בסך הכול להשיג את כול הטפסים הנדרשים, אשר לרוב ניתן פשוט להוריד מאתר חישוב השכר שלכם או לקבל מהמעסיק.

 

מישהו יכול לעשות את זה בשבילכם!

השתכנעתם שהחזר מס זה דבר נהדר שבא לטובתם אבל עדיין אתם לא יודעים איך לגשת לכך? רואה חשבון יניב נשר יכול פשוט לעשות את זה אתכם או עבורכם ככה שפשוט תקבלו את הכסף שלכם מבלי יותר מדי כאבי ראש. כמו כן, אם אתם לא בטוחים שמגיע לכם מס ביתר, מומלץ להתייעץ ולבחון את העניין עם רואה חשבון בכול זאת, אולי מגיע לכם החזר תחת כול מיני סעיפים שאתם אפילו לא יודעים.

החזרי מס ניתנים מרשות המסים לאנשים אשר שילמו מס ביתר. גובה ההחזר גבוה יותר בכ-4 אחוזים ככה שבפועל אנשים מקבלים פיצוי על כך ששילמו מס ביתר וחוסכים ככה כסף. בנוסף לכך, ניתן להגיש את ההחזר עד שש שנים אחורה, כך שגם אם נזכרים מאוחר עדיין ניתן לקבל את הכסף שמגיע לכם, ועם ריבית גבוהה מאוד.

החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »