חיפוש

האם יש הבדל בין משכנתא ראשונה לבין הבאות אחריה?

משכנתא היא הלוואה הניתנת באמצעות הבנק לרוב, אל לקוחות המעוניינים לקבל הלוואה לטובת קניית דירה, נדל"ן או כל קרקעות. המשכנתא נועדה להקל על קניית הדירה, מתוך ההבנה שמדובר בסכומים גבוהים שרובנו לא יצליחו לעמוד בהם. המשכנתא ניתנת במגוון מסלולים שונים המותאמים לכל לקוח ולכל סטטוס פיננסי בו הוא נמצא באותו רגע בחיים.

לכן, יש הבדל בין משכנתא ראשונה לבין הבאות אחריה, ולכל משכנתא יהיה מסלול מקובל משלה. לפני שאתם נוקטים בצעדים ומתחילים לבחור איזו משכנתא לקחת והאם לעשות כן חשוב לבחון את השטח ולהבין מול מה אתם עומדים. לשם כך, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על האם יש הבדל בין משכנתא ראשונה לבין הבאות אחריה.

 

האם כל אחד יכול לקבל משכנתא ראשונה או שנייה?

לא כל אדם בישראל יקבל משכנתא וכדי לקבל אחת יש צורך באישור מן הבנק. הבנק בוחן את הבקשה למשכנתא תוך בדיקת מספר טפסים ומסמכים שיש להגיש לו, הנוגעים למצבכם הפיננסי, הנכסים העומדים בידיכם, המשכורות האחרונות שקיבלתם ופרטים נוספים. אלא יעזרו לבנק להחליט האם קיים סיכון ממשי שלא תעמדו במשכנתא ושהכסף שהשקיע בכם, בעצם לא יוחזר לו.

במקרים כאלה, הבנק לרוב לא יאשר את המשכנתא, מאחר ומצדו, הוא מעוניין להיות בטוח שהכסף שהלווה גם יחזור אליו. לכן בכל הנוגע למשכנתא ראשונה והן למשכנתא שנייה, לא כל בקשה תאושר ולא כל אחד יכול לזכות במשכנתא. לעוד מידע על תחום המשכנתאות היכנסו ללינק – mashcantainfo.com.

 

מה הם אחוזי המימון שנותן הבנק עבור מבקשי המשכנתא?

למעשה, המשכנתא מאושרת וניתנת בצורה של אחוזים מתוך מחיר הנכס אותו אתם רוכשים. כלומר המשכנתא מכסה רק אחוז מסוים מן הנכס, ולעולם לא תהיה משכנתא של 100 אחוזים מימון. תמיד יהיה צורך בהון עצמי מסוים, שגובהו משתנה ממסלול משכנתא אחד לאחר ובהתאם לשווי הנכס. כיום קבועות מספר תקנות בנוגע למשכנתא הקובעות את גבולותיה, וחשוב להבין אותן כדי לדעת כמה משכנתא אתם עשויים לקבל ומול מה אתם עומדים:

  • עבור דירה ראשונה: ניתנים עד 75 אחוזי משכנתא משווי הנכס הנרכש.
  • עבור דירה שנייה ומעלה: ניתנים עד 50 אחוזי משכנתא משווי הנכס הנרכש.
  • עבר משפרי דיור, כלומר לקוחות שמכרו נכס וקונים חדש: ניתנים עד 70 אחוזי משכנתא משווי הנכס הנרכש.

 

מה השוני בין משכנתא ראשונה למשכנתאות הבאות אחריה?

במשכנתא עבור דירה ראשונה, ניתנים עד 75 אחוזי משכנתא מטעם הבנק עבור הלקוחות הרוכשים דירה ראשונה ולוקחים משכנתא ראשונה. לעומת זאת, לקיחת משכנתא שנייה כלומר במקרה בו מדובר בנכס שני ומעלה עבור הרוכשים – המשכנתא עשויה להגיע ל70 אחוזים עבור משפרי דיור, ול50 אחוזים עבור לקוחות הקונים דירה נוספת. מעבר לכך, בבחינת הריביות של החזרי ההלוואה הזו, סביר שהמסלולים שיוצעו ללוקחי המשכנתא השנייה, יהיו בריבית נמוכה ונוחה יותר מן המשכנתא הראשונה.

 

מחשבון עם עט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »