חיפוש

5 בעיות בריאותיות שמקנות לך הטבות כלכליות

לאנשים רבים יש בעיות בריאותיות.

אולם, לעיתים המצב בריאותי מחמיר יותר מהממוצע והדבר מזכה אנשים מסויימים בהטבות כלכליות.

הטבות כלכליות ניתנות בזכות ולא בחסד, ולכן אם אתה זכאי לאחת מהן, אין סיבה שלא תדרוש אותה.

אנחנו פה כדי לפרט על ההטבות הכלכליות שניתנות עקב בעיות בריאותיות.

 

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית ניתנת באופן חודשי למי שעקב נכות גופנית, שכלית או נפשית נפגע כושר ההשתכרות שלו או צומצם ב50% לפחות. הקצבה גם ניתנת לעקר או עקרת בית שכושרו/ה לתפקד במשק הבית נפגע ב50 % לפחות

דרגת כושר ההשתכרות שמשפיע על קבלת הקצבה נקבע בוועדה רפואית שקובעת את אחוזי הנכות. מאחר שההליך הפרוצדורלי יכול להיות מורכב, ניתן לפנות ליד מכוונת – מקום שמבצע ייעוץ והכוונה חינם לוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי. בנוסף, ניתן לפנות לארגון אחר או משרד שמתמחה בנושא, שיטפל בפרוצדורה.

 

פטור ממס הכנסה עקב נכות

מעל 90% של נכות, מגיע לאדם פטור ממס הכנסה. ישנם שלושה תנאים הכרחיים אשר קבעה רשות המיסים: הכנסה שמחייבת במס הכנסה, נכות רפואית לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 יום ומעלה ואחוזי נכות בשיעור של 90% ומעלה.

גם אם אתם לא זכאיים לפטור, במידה ויש לכם אחוז נכות מסוים (70 אחוזים ומעלה), תהיו זכאיים להטבות משמעותיות במס ההכנסה, כך ששווה לנסות ולמצות את הזכויות עד תום.

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

מחלות מסוימות מזכות בפטור ממס ההכנסה. גם שם ישנם תנאים שנקבעים מראש לפיהם ניתן לאדם הפטור. הבדיקה הינה אינדיבידואלית – נקבעת בוועדה כפי שתואר לעיל. הוועדה היא זו שמחליטה האם תקבלו פטור ממס הכנסה, הטבה ממס הכנסה או שלא תקבלו דבר.

 

תגמול תאונת עבודה

מבוטחים שנפגעו בזמן העבודה עשויים לקבל תשלום על הפגיעה שנעשתה אם לא יהיו יכולים לעבוד לאחר תאונת העבודה. דמי הפגיעה לא משולמים ליותר מ13 שבועות. התשלום לא מגיע בנוסף עם תשלום דמי מחלה מהמעסיק. התשלום מגיע אלטרנטיבית מהביטוח הלאומי.

מי שנותרה לו נכות לאחר הפגיעה יכול לנסות ולהגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה עליה נפרט כעת.

 

גמלת נכות מעבודה

כפי שתואר לעיל, גמלת נכות מעבודה ניתנת למי שנפגע בעבודה ונותר עם נכות. לאחר הגשת התביעה לביטוח לאומי, יזומן התובע לוועדה רפואית שתקבע האם זכאי לקבל את הגמלה. גם אם חזרתם לעבודה לאחר הפגיעה, אך נשארתם עם נכות, תוכלו להגיש תביעה לגמלת נכות מהעבודה.

זכרו, כל הזכויות הללו דורשות התעסקות עם פרוצדורה, אך אל תתנו לזה לייאש אתכם. בסוף התהליך הארוך אתם תקבלו את אשר לו אתם זכאיים ולכן הוא שווה את זה. אם אתם מתקשים להתנהל עם הפרוצדורה, אל תהססו לבקש עזרה מארגון מתאים.

לחיצת יד

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »