חיפוש

איפה כדאי להשקיע את קרן הפנסיה שלכם?

רוצים להרוויח יותר כסף מקרן הפנסיה שלכם? הגיע הזמן להחליט על מסלול שיותר מתאים לכם.

נסביר במאמר הבא על מסלולי הפנסיה שתוכלו לבחור ביניהם ועל מה יקרה אם לא תבצעו בחירה אקטיבית.

 

כספי הפנסיה מושקעים בשוק ההון

ישנם מסלולים שונים שדרכם ניתן להשקיע את כסף הפנסיה שלכם, וכולם למעשה מושקעים בשוק ההון. המטרה היא להצליח להגדיל את כמות הכסף שתוכלו לקבל בכל חודש לאחר הפרישה. ההשקעה השוק ההון נעשית בדרכים שונות, אשר כל אחת מהן מגיעה עם סיכון שונה ותשואה שונה. ישנן דרכי השקעה יותר סולידיות, כמו מזומן, ודרכים יותר אגרסיביות ומסוכנות, כמו מניות.

 

מסלולי השקעה מובנים

כל  קרן פנסיה מציעה מספר מסלולי השקעה. כל מסלול שונה בהתאם לתמהיל של דרכי ההשקעה השונות. כלומר, ישנם מסלולים הכוללים אחוז גבוה של מניות ואחוז נמוך של מזומן, כך שהם נחשבים מסוכנים יותר. לעומת זאת, יש מסלולים הפוכים שכוללים סיכון נמוך יחסית. כל אדם החוסך לפנסיה יכול להתאים את מסלול ההשקעה שלו בהתאם לשלב שלו בחיים והקרבה לתקופת הפנסיה. אדם שיודע שיש זמן רב עד שייצא לפנסיה, יכול להשקיע במסלול בעל רמת סיכון גבוהה, כיוון שהוא יודע שהוא לא יצטרך את הכסף בזמן הקרוב.

 

ומה אם לא בחרתם מסלול השקעה?

אם אתם לא מבצעים בחירה אקטיבית המסלול ההשקעה המבוקש, אתם תהיו משויכים אל קרנות פנסיה ברירת מחדל. מסלול כזה יותאם לפי הגיל שלכם, כאשר למעשה רמת הסיכון תרד ככל שגילכם יעלה. כאשר אתם צעירים, רמת הסיכון תהיה גבוהה יותר, וככל שתתקרבו לגיל הפרישה, רמת הסיכון תרד בהדרגה.

 

איך אדע איזה מסלול פנסיה מתאים לי?

לא לכולם מתאים מסלול ברירת המחדל של קרנות הפנסיה. צעירים עשויים לרצות לקחת מסלול עם רמת סיכון גבוהה עוד יותר מאשר זו שמציעות קרנות הפנסיה. בנוסף, אנשים בגילאי הביניים אשר התחילו לחסוך כסף לפנסיה בגיל יחסית מאוחר, גם עשויים לרצות להגדיל את רמת הסיכון כל עוד הם עובדים הרבה ומרוויחים סכומים גדולים של כסף לטווח הרחוק.

כאשר אתם מצטרפים לקרן הפנסיה לראשונה, חשוב שתבחנו את כל האופציות שפתוחות לפניכם, את הצרכים השונים שלכם, ותבצעו החלטה מושכלת ואחראית שתשרת את האינטרסים הכלכליים שלכם בעתיד.

 

להיות ערניים ולשנות במידת הצורך

חשוב להבין כי אם אתם לא משויכים למסלול הפנסיה של ברירת המחדל, לא יתבצעו שינויים בקרן הפנסיה שלכם אלא אם אתם תזמו אותם בעצמכם. כלומר, רמת הסיכון תישאר כמו שהיא עד שתחליטו לשנות אותה. יש לוודא כי אתם בוחנים את אפקטיביות ההשקעה שלכם, ואת הצרכים המשתנים שלכם, מדי כמה שנים, ומתאימים לפיכך את מסלול ההשקעה. הדבר חשוב במיוחד כאשר אתם מגיעים לגיל שמתקרב לזמן הפרישה.

 

קופה ודולרים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דירוג אשראי
איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא.

קרא עוד »