חיפוש

איך לשפר דירוג אשראי?

גם אם דירוג האשראי שלכם הוא שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות כדי להעלות את רמת הדירוג ולשפר אותו. ריכזנו כאן מידע במיוחד למתעניינים בנושא. בסופו של דבר, המתעניינים הם לא מעטים ולצערנו, עם יוקר המחיה המאמיר קבלת דירוג אשראי גבוה הפכה למורכבת יותר ויותר. אז מה עושים כדי לשנות את המצב?

 

הגשת בקשה לשיפור דירוג אשראי

אמנם דירוג האשראי מצביע על התנהלות כלכלית כושלת, אך לא מעט פעמים מדובר בנתונים שגויים. מהסיבה הזו חשוב להזמין מבנק ישראל דו"ח נתוני אשראי וכך לקבל את הנתונים שחור על גבי לבן. לאחר קבל הדו"ח חשוב לעיין בו ולבדוק שורה אחר שורה.

בלא מעט מקרים התגלו טעויות והשמטות קריטיות. במקרה של שגיאה חפשו איש מקצוע מומחה בתחום דירוג אשראי לצורך הגשת הבקשה לתיקון או מחיקת הנתון השגוי. הבקשה תיבחן ובמקרה של אישור הנתונים ישתנו  ודירוג האשראי שלכם יעלה מיידית.

 

שיפור ההתנהלות הכלכלית

הרבה פעמים דו"ח דירוג האשראי מצביע על מצב כלכלי לא תקין המצריך שינוי. ברגע שהמדורג "לוקח את עצמו בידיים" ופועל ליצירת שינוי, הדירוג מושפע גם הוא. כדי להשפיע על דירוג האשראי מומחים ממליצים ליטול הלוואה קטנה ולעמוד בתשלומים שלה מידי חודש כדי שהמערכת תזהה שיש התחייבות סדירה ש"מתקתקת"…

במסגרת השיפור חשוב לייעל את מסגרת התקציב המשפחתי, אם יש צורך בייעוץ פיננסי לניהול כלכלת בית כדאי להיעזר בה. כי אין הרבה תועלת ללקיחת הלוואה נוספת ללא פתרון אמיתי מהשורש.

 

למה חשוב לשפר את דירוג האשראי?

דירוג האשראי משפיע על המדורג עצמו. גופי המימון בישראל המקבלים בקרשה להלוואה, מעוניינים לדעת שהם מלווים את כספם לאדם יציב כלכלית ולכן במסגרת בחינת אישור ההלוואה, נבדק גם דירוג האשראי שלו…

כאשר מתגלה דירוג אשראי שלילי, הגוף הפיננסי מזהה שרמת הסיכון בהלוואה גבוהה ולכן או שהוא יסרב לה, או שהוא יגבה ריבית גבוהה ויקרה. גם בעלי דירות להשכרה מבקשים פעמים רבות לעיין בדו"ח דירוג האשראי של השוכרים הפוטנציאליים לפני שהם חותמים על חוזה שכירות ארוך טווח.

אנשים רבים מוצאים את עצמם עם דירוג אשראי נמוך למרות שהם מרוויחים יפה. הם לא מבינים שאם ביום החיוב החודשי לא היה כסף בבנק והם נכנסו למינוס בעקבות כך, דירוג האשראי שלהם ירד כתוצאה מכך, גם אם למחרת הם כיסו את החוב. מדובר בדקויות קטנות שכדאי להכיר כדי למנוע דירוג אשראי נמוך שעלול להוביל לסירוב הלוואות.

 

לסיכום

ניתן לשפר דירוג אשראי בעזרת עורך דין לענייני אשראי על ידי הגשת בקשה לתיקון נתונים שגויים. אך הדרך לשיפור הדירוג מתחילה בהתנהלות הכלכלית היומיומית. חשוב ללמוד התנהלות כלכלית תקינה כדי למנוע דירוג אשראי נמוך יותר והכי חשוב, ללמוד מה גורם לדירוג האשראי לרדת כדי לדעת ממה להיזהר, כפי שסיכמנו כאן.

דירוג אשראי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא