חיפוש

גילוי מרצון – החשיפה משתלמת

כל אחד רוצה פרטיות. אנשים מתקינים דלתות, מתקינים וילונות ודואגים לאינטימיות בחלל הפרטי שלהם. בנוסף על כך, תחומים אחרים הם נשארים פרטיים. קשה למצוא אנשים שמדברים בחופשיות על תלוש השכר שלהם, כל חוזה שנחתם הוא אישי ובאופן כללי, כולם מנסים לשמור את הקלפים שלהם קרוב לחזה. בתחום הכספים הדבר בולט במיוחד, אך מה קורה כשההסתרה יוצאת מגבול הטעם הטוב ומתחילה להיות בלתי חוקית? במקרה של החבאת כספים ואי תשלום מיסים עליהם, הרי מדובר במצב בו אומנם ישנה פרטיות, אך במידה והסוד יתגלה, התשלום יהיה גבוה וכבד ויכול להסתכם אפילו בכליאה ממושכת. בדיוק כדי לפתור את הדילמה, הומצא מסלול "גילוי מרצון".

איש מודה

גילוי מרצון – השינוי מתחיל בך

חשיפת הכספים והתהליך

כדי להתחיל בגילוי מרצון ישנן שתי אפשרויות. במידה ומדובר על סכום יחסית קטן, עד שני מיליון שקלים, ניתן לגשת למסלול מקוצר, לבצע את ההצהרה, לשלם את המס ולסיים במהירות. במידה ומדובר על סכומי כסף גדולים, ישנה אפשרות להתחיל את תהליך הגילוי במסלול אנונימי. ניתן לפנות למיופה כוח, לרוב זה יהיה רואה חשבון, והוא ניגש לרשות המיסים, מסביר את כל הנתונים וניתן לבחון את האפשרויות שעומדות בפני המצהיר. רק במידה וישנו סיכום בין הצדדים, המצהיר האנונימי נחשף. אם לא, הוא יכול שלא לדווח, אבל רשות המיסים יכולה לתפוס אותו ואז הוא יעמוד גם בפני דין פלילי.

החלפת מידע בין מדינות

למרות שבעבר הייתה סודיות מוחלטת בנודע למידע בנקאי, הפיכת העולם לכפר גלובלי קטן שינתה את המציאות לגמרי. כיום, מדינות רבות מחליפות ביניהן מידע על תושבים זרים להם יש חשבונות בנק במדינה. לעיתים הדבר יכול לעזור, כדי למנוע כפל תשלומים לרשויות מיסים במדינות שונות, אך לפעמים הדבר יכול להיות בעייתי עבור אותם לקוחות, במידה והם מעלימי מס במדינת המקור. הידיעה שהמידע יכול לצאת לחופשי יחסית בקלות צריכה להרתיע את האנשים ולגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם מבריחים כספים לחשבונות עלומים.

מומלץ להתחיל מוקדם ככל האפשר

הקושי בשחרור הכספים הללו מובן, מאחר ויכול להיות תשלום של מיליוני שקלים למיסים שונים. אף על פי כן, רצוי להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר מכמה סיבות. הראשונה שבהן נעוצה בכך שרשות המיסים אינה מוכנה לדון בבקשה לגילוי מרצון במידה והיא כבר התחילה בעצמה בתהליך הבדיקה של החייב. זאת אומרת, אדם שעומד בבדיקה של רשות המיסים אינו זכאי לתהליך גילוי מרצון ולכן בכל מקרה יכול לעמוד בפני דין פלילי. בנוסף, במידה וישנו פרסום בתקשורת לגבי הכספים הללו, הרשות אינה מאשרת תהליך גילוי מרצון. כמו כן, אם הכספים המדוברים מוזכרים בכתב תביעה או הגנה בפני בית המשפט אין אפשרות להתחיל בגילוי מרצון, כך שיש לקחת זאת בחשבון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא