חיפוש

מה הן המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה?

בעוד שאנשים רבים היו שמחים לקבל פטור ממס הכנסה, בפועל המדינה מאפשרת רק לאוכלוסייה מאוד ספציפית לקבל את הפטור המדובר. לפי החוק בישראל, רק אנשים בעלי לקויות חמורות יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסקור מחלות שונות, שיכולות לזכות בפטור ממס הכנסה במצבים מסוימים.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

קבלת פטור ממס הכנסה היא לא דבר פשוט. מס הכנסה הוא אחד המיסים שמטילה מדינת ישראל על האזרחים שלה. מס ההכנסה נחשב לאחד המיסים היותר משמעותיים שהמדינה מטילה על האזרחים, מכיוון שרוב הציבור בישראל עובד ויוצר לעצמו הכנסה. בנוסף, אנשים יוצרים הכנסה גם באמצעים אחרים, כמו השכרת נכסים למשל.

לכן, פטור ממס הכנסה הוא לא דבר שהמדינה מחלקת בקלות. פטור זה יכול לשפר את כלכלת מקבל הפטור בעוד מאות ואלפי שקלים מדי חודש. מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה הן מחלות שעשויות בסופו של דבר לגרום ללקויות חמורות אצל המטופל.

מחלות שמזכות בפטור

כדי לקבל פטור ממס הכנסה, על מבקש הפטור להיות במצב בריאותי חמור. רק אנשים בעלי מצב בריאותי קשה במיוחד זכאים לקבל פטור, לפי מה שקבעה המדינה. לכן, כאשר אדם חולה במחלה חמורה מסוימת, הוא עשוי להיות זכאי לקבלת הפטור. ישנן מחלות ספציפיות שיכולות לזכות את המבקש בפטור, במסגרת תנאים מסוימים.

 

זו לא המחלה שמזכה בפטור אלא הלקות הנגרמת כתוצאה ממנה

שימו לב – זאת לא המחלה שהופכת את מבקש הפטור לזכאי לקבלת הפטור, אלא הלקות שהמחלה גורמת לו. בישראל, אדם עם 90% נכות שנקבעו בעבור לקות מסוימת, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. גם אדם עם מספר לקויות יכול להיות זכאי לקבלת הפטור, כך שניתן לקבל את הפטור רק אם המחלה יוצרת לקות חמורה.

 

סרטן

סרטן היא מחלה מסוכנת שיכולה לתקוף את האדם במערכות ואיברים שונים, כמו הריאות, הדם, העור והמוח. אזרח שחולה בסרטן, וכתוצאה מכך נקבעו לו 90% נכות או יותר מכך, זכאי לקבלת הפטור.

פטור ממס הכנסה

מחלות לב

מחלות לב, כמו אוטם בשריר הלב או אי ספיקת לב, פוגעות באופן משמעותי בתפקוד של המטופל. גם כאן, מטופל שסובל ממחלות הלב הללו ונקבעו לו אחוזי הנכות שדורש החוק, יכול להיות זכאי לפטור.

 

אי ספיקת כליות

אי ספיקת כליות היא מצב שבו הכליות לא מסוגלות לעמוד בעומס הסטנדרטי שאליו הן נדרשות. הכליות מסננות את הדם, ובמצב של אי ספיקה הן לא יכולות לעשות זאת, מה שיכול להפוך את החולה למי שזכאי לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מחלות במערכת הנשימה

מחלות במערכת הנשימה, כמו דום נשימה כרוני למשל, פוגעים באופן ניכר ביכולת של המטופל לתפקד. במקרים רבים, מחלות כאלו יכולות להציב את חיי המטופל בסכנה. 90% נכות או יותר מכך, שנקבעו למטופל עקב מחלה נשימתית, יהפכו אותו לזכאי לפטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
גילוי מרצון – החשיפה משתלמת

כל אחד רוצה פרטיות. אנשים מתקינים דלתות, מתקינים וילונות ודואגים לאינטימיות בחלל הפרטי שלהם. בנוסף על כך, תחומים אחרים הם נשארים פרטיים. קשה למצוא אנשים

קרא עוד »