חיפוש

מתי מגישים תביעה לפינוי מושכר

תביעה לפינוי מושכר היא אפשרות נהדרת לבעלי הדירות לפעול מול פינוי שוכרי דירות המסרבים לפנות אותן.

מתי מגישים תביעה לפינוי מושכר? על כך במאמר הבא.

 

מהי תביעה לפינוי מושכר?

במקרים בהם שוכר הדירה מסרב להתפנות ממנה ניתן להגיש נגדו תביעה משפטית באמצעות עורך דין המתמחה בכך. בפירוש אין לפנות את השוכר הסרבן בכוח, להשליך את חפציו מהדירה או להחליף את המנעול, אחרת בעל הדירה יהיה חשוף לתביעה משפטית. לפיכך, מרגע שברור כי לשוכר אין כוונה לפנות את הדירה, יש לפנות לעורך הדין כדי לפעול באופן חוקי ומשפטי. באתר https://yonilevy.co.il/עורך-דין-נדלן/תביעה-לפינוי-מושכר תוכלו למצוא את המידע הרלוונטי בנושא.

 

מתי מגישים תביעה לפינוי המושכר?

את התביעה המשפטית ניתן להגיש בעת הפרה בוטה של חוזה השכירות בהליך מזורז. כלומר, כאשר בחוזה רשום התאריך בו על השוכר לפנות את הדירה והוא ממאן לעשות זאת, פונים לעורך דין להגשת התביעה ותוך 60 יום מקבלים את ההיתר המשפטי לפנות אותו. המהלך החוקי של התביעה נעשה בסיום החוזה, במידה והשוכר הפסיק לשלם את דמי השכירות, במידה והשוכר מזניח את הדירה או פוגע במבנה או בתכולה שלה, כאשר הוא מהווה מטרד לדיירים האחרים בבניין ועוד.

 

אפשרויות להגשת התביעה

  • תביעה בהליך מזורז – ניתן להגיש אך רק אם השוכר אינו נחשב לדייר מוגן או רק כסעד לפינוי השוכר. תביעה מסוג זה תסתיים לאחר חודשיים.
  • תביעה מקוצרת – ניתן להגיש תביעה על חלק מהסעדים הכספיים ביחד עם תביעה לפינוי במסגרת הליך דין מקוצר. כאשר השוכר מגיש את כתב ההגנה ההליך המשפטי אורך זמן רב מכיוון שבית המשפט צריך לאשר אותו. ולכן הוא ארוך יותר מהליך מזורז.
  • תביעה בהליך רגיל – זוהי תביעה פחות נפוצה אך באמצעותה ניתן לתבוע גם את הסעדים הכספיים וגם את פינוי השוכר מהדירה. עד פסק הדין ההתנהלות המשפטית אורכת עד ל-90 יום.

על מנת להגיש את התביעה חייב להיות חוזה חתום בין אם מגישים תביעה בהליך מזורז ובין אם בהליך מקוצר. עורכי דין המומחים בתחום ממליצים להגיש תביעה על הפינוי בהליך מזורז ובאותו זמן גם תביעה בהליך מקוצר על הסעדים הכספיים והפיצוי על הנזקים. כמו כן, בית המשפט רשאי להעביר את התביעה המזורזת להליך משפטי רגיל בשל ראיות מורכבות, הגשת הודעה לצד שלישי, מספר השוכרים ועוד.

 

מה מכיל כתב התביעה?

עורך הדין מכניס לתביעה את כל המסמכים המשפטיים לרבות חוזה השכירות החתום, תצהירים של עדים וחוות דעת של מומחים. ככל שהתיק יכיל יותר ראיות כך התוצאות של התביעה יהיו טובות יותר והדיונים המשפטיים יסתכמו בדיון אחד עם פסק דין ברור. במצב כזה פסק הדין יוגש לאחר כשבועיים מסיום מועד הדיון. לסיכום, חשוב שכתב התביעה יוגש על ידי עורך דין מקצועי כדי שלא יהיו בו טעויות שישבשו או יאריכו את ההליך המשפטי.

 

שופט מרכזי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »