חיפוש

שמירה על מוטיבציה לירידה במשקל

עודף משקל הפך במאה שלנו לבעיה כלל עולמית של ממש. רובנו היינו רוצים להתפאר בגוף עם משקל תקין ואף חטוב, ומעבר לעניין של אידאל היופי שהינו סובייקטיבי ביותר, משקל עודף טומן בחובו סיכונים רבים. אותם קילוגרמים מיותרים שמעטרים את גופנו בשומן מהווים סכנה בריאותית של ממש. לאנשים הסובלים מעודף משקל סיכון גבוה יותר לחלות בסוכרת או בתחלואות לבביות למיניהן. פעילות יומיומית נעשית קשה יותר, כתלות במשקל העודף, והכניסה למעגל רשע של אורח חיים יושבני קלה משאנו מתארים לעצמנו. אך על אף כל הקשיים, חשוב לעצור את הכניסה למעגל זה ולהתחיל בשינוי. 

 

תחילת התהליך לירידה במשקל

אז אם אתם נמנים עם אלו שהתחילו את תהליך הירידה במשקל, קודם כל, כל הכבוד! גם ההגעה לשלב בו מכירים בצורך להיפטר מהמשקל העודף וגם החתירה לפעולה כדי להגיע ליעד אינם פשוטים כלל. מכאן, המסע הולך להיות ארוך ולא כל כך פשוט, אך ישתלם בסופו.

 

התהליך עצמו

השלב הבא מכאן הוא תהליך הירידה במשקל. הדרך, כמו גם ההגעה ליעד הסופי שלכם, תלויה בהרבה מאוד משתנים, בינהם חילוף החומרים שלכם, מצבכם הבריאותי, הזמן והמשאבים אותם תוכלו להשקיע בתהליך ועוד. ישנן לא מעט נקודות משבר באמצע הדרך, בהן קל מאוד להיכנע לחפיסת השוקולד שמבצבצת מעבר לפינה ולזנוח הכל. אך אל תדאגו! אתם לא לבד. וכעת ננסה לעשות קצת סדר ולמנות מספר דרכים שבעזרתן תשמרו על המוטיבציה הגבוהה כאשר המטרה לנגד עינכם.

 

שמירה על מוטיבציה לירידה במשקל

 

עזרה הדדית

קודם כל, קיימות תכניות וקבוצות רבות ליורדים במשקל, המהוות פלטפורמה מצוינת לתהליך. כחלק מהשייכות לקבוצה, מתקיימים מפגשים אחת לפרק זמן מוגדר, בהן מתבצעות שקילות ושיחות. הליווי הצמוד, השותפים לדרך והתחושה שיש עין בוחנת מהצד עוזרת רבות ברגעים הקשים.

 

סיוע מקצועי

אם אתם פחות מחבבים את העניין הקבוצתי, תוכלו לקבוע אימון אישי לחיים מפגשים אצל קואצ׳ר מומלץ או דיאטנית מוסמכת, אפילו דרך קופת החולים. היתרון הוא שהיא תסייע לכם להציב יעדים הגיוניים באופן שקול ובריא, ולא תחוו מפך נפש וירידה במוטיבציה במחשבה שהתהליך תקוע או לא עובד. הדיאטנית מבצעת בין היתר שקילות וכך תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלכם.

 

בריאות

ברגעים בהם אתם מתקשים להמשיך ולהתמיד, שימו לנגד עינכם את השיקולים הבריאותיים. שומן עודף מוכח כמזיק לבריאות וכגורם לתחלואות רבות. בראש ובראשונה סוכרת, מחלה שההתמודדות עמה קשה ויומיומית ועלולה לגרום לסיבוכים קשים החל מפגיעה בראיה ועד כריתת גפיים. בנוסף, השמנה מעלה את הסיכון למחלות לבביות, שהנזק הנגרם מהם קשה ולא תמיד הפיך. האם באמת שווה לסכן את איכות חייכם ולקצר את תוחלת החיים שלכם בשביל הנאה רגעית של כמה ביסים עסיסיים?

 

פעילות ספורטיבית

עיסוק בפעילות ספורטיבית על גווניה השונים מוכח כתורם לשיפור מצב הרוח – למחקר באנגלית. מומלץ לשלב אימונים למיניהם בתהליך הירידה במשקל, שכן אלו גם יסייעו בהורדת הקילוגרמים העודפים וגם ישפרו בטווח הרחוק את מצב הרוח הכללי והחיוניות שלכם. עולם הספורט מגוון ביותר, וכמעט כל אחד יוכל לבחור לעצמו פעילות מסוימת שיתחבר אליה ובכך יוכל להתמיד בה. ההתמדה תסייע לכם לשמור על מוטיבציה גבוה גם ברגעים קשים במהלך הדרך, על מסגרת יציבה ובמקביל תקרב אתכם ליעד שהגדרתם לכם.

אם אתם מחפשים פעילות בעלת אופי מרגיע, שמחזקת את ליבת הגוף במקביל, תוכלו לנסות אימוני יוגה או פילאטיס. אם עצימות גבוהה, דופק גבוהה ותמיכה קבוצתית מרימים אתכם למעלה, התנסו באימונים פונקציונליים. ואם אתם מחבבים ספורט מקצועי אולי כדאי לשקול לשחק כדורגל, כדורסל וכדומה. לשם הגיוון, אף מומלץ לשלב בין התחומים, העיקר שתהנו, ותתמידו.

 

תזונה כחלק מירידה במשקל
תזונה כחלק מירידה במשקל

 

אוכל

אולי זה נשמע קצת פרדוקסילי, הרי בירידה במשל עסקינן, אבל לפעמים דווקא עיסוק באוכל יכול לשפר את המוטיבציה שלנו בתהליך. אם תשקיעו זמן ומחשבה בליצור תפריט עשיר ומגוון, שיתאים לתוכנית הירידה שלכם, תוכלו להתמיד בו לאורך זמן ולצמצם את חוויות התסכול וההימנעות, ואפילו להנות קצת בדרך.

 

לסיכום

ללא ספק שמירה על משקל גוף בריא חשובה לשם תפקוד תקין של הגוף, מצמצמת את הסיכוי לתחלואות עתידיות ומשפרת את החיוניות הכללית שלנו. למרות זאת, תהליך הירידה במשקל מביא עמו קשיים רבים, עליות ומורדות. אך בעזרת כמה שינויים קטנים נוכל לשמור על המוטיבציה לאורך הדרך, כשהמטרה לחיים קלילים יותר לנגד עינינו. 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »