חיפוש

8 שלבים לאפיון אתר בצורה נכונה ומקצועית

אחד הרכיבים החשובים בתהליך קידום אתרים הוא אפיון האתר בצורה מקצועית. כדי שהאתר יצליח, תהליך האפיון צריך להיות נכון ומעמיק, אחרת האתר לא יצליח להתרומם. אלו השלבים שיש לעבור בתהליך אפיון אתר מקצועי.

 

  1. היכרות של המקדם עם העסק

מצאתם חברה שבונה ו/או מקדמת אתרים? השלב הראשון הוא היכרות של המקדם עם העסק: מהו שמו, השירותים/מוצרים שהוא מציע, גודלו, מיהם מתחריו וכיצד נראים האתרים שלהם, הישגים משמעותיים של העסק ונכסים דיגיטליים קיימים.

 

  1. מטרות האתר

כדי שהאתר ישיג את המטרות שלו נדרש קודם כל להבין מהן אותן המטרות. לאתרים עסקיים יכולות להיות כל מיני מטרות, כגון הגדלת לידים, הרחבת מכירות, פרסום מוצרים ושירותים, הצגת העסק למשקיעים פוטנציאליים וכדומה.

 

  1. הגדרת קהל היעד

אם העסק שלכם לא קיים מאתמול, סביר שהגדרתם לעצמכם את קהל היעד של העסק כאשר פעמים רבות הוא חופף לחלוטין את קהל היעד של האתר. חשוב להסביר לחברה המקדמת את האתר שלכם מיהו קהל היעד של העסק, והיא תוכל לזקק עבורכם מיהו קהל היעד של האתר וכיצד לפנות אליו.

 

  1. סוג האתר

כעת יש להבין מהו סוג האתר שאתם מעוניינים שיבנה. סוג האתר משפיע על עלות הבנייה שלו ועל התוצר הסופי שאתם מקבלים, כאשר אתר יכול להיות דף אישי פשוט או עמוד נחיתה, אתר מכירות מוצרים, בלוג, תיק עבודות וכדומה.

 

  1. תדירות עדכון האתר

כבר בשלב אפיון האתר יש ליידע את החברה שבונה ומקדמת את האתר על תדירות עדכון האתר הרצויה. האם יש לעדכן את האתר באופן יומיומי או תדיר מכך? האם פעם בכמה ימים? מהם התכנים שצריכים לעבור עדכון? זה חשוב להציג מידע זה למקדמים כדי שידעו לעשות זאת היטב ויפתחו ממשק נוח לשינויים האלו.

 

  1. תכונות פונקציונאליות ולא פונקציונאליות

התכונות שצריכות להיות באתר, כגון איסוף פרטים ליצירת קשר עם משתמשים, נגישות לחיוג מהיר, כפתורים לרכישת מוצרים וכן דברים לא פונקציונאליים שצריך שיהיו באתר כגון נגישות לבעלי מוגבלויות, אבטחת האתר, אחסון האתר, מהירות ותקנון.

 

  1. תקציב הבנייה והקידום

התקציב הוא מסגרת הפעילות שלכם, וקביעה מוקדמת על גובה התקציב מאפשרת לחברה שבונה ומקדמת את האתר שלכם לבנות תוכנית בת קיימא שתוכלו לעמוד בה. לחילופין, ניתן לבקש מחיר משוער עבור מה שאתם רוצים שיבוצע. חשוב לבוא עם ראש פתוח ולהיות מוכנים להתפשר בדברים מסוימים בנוגע לאתר או לתקציב.

 

  1. הגדרת לוח זמנים

כל פרויקט דורש לוח זמנים וכך גם בנייה של אתר וקידומו. יש להבין מהחברה שבונה ומקדמת את האתר שלכם מהו הזמן המשוער שיידרש לכך, וניתן להציג דד ליין מסוים שכמובן צריך להיות ריאלי. חשוב להבין כי לוח זמנים לא נוגע רק למועד סיום הפרויקט אלא גם לשלבים בדרך, כגון מתי אתם מתחילים להעביר תכנים, מתי האתר מוכן לעיצוב, מתי הוא נפתח ועוד.

 

איש ומסך

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מסך
במה כרוך מיתוג עסקי?

בעלי עסקים חדשים מוצאים את עצמם לא פעם נחשפים למושגים שונים שלא הכירו קודם לכן. עובדה זו התגלתה לנו ממש לאחרונה, כששוחחנו עם בעל חנות

קרא עוד »