חיפוש

חושבים שחלה רשלנות רפואית במהלך הלידה? הנה 3 דברים שצריך לבדוק

עם סיומו של תהליך ההיריון הממושך, מגיע הרגע לו כולנו ציפינו – רגע הלידה. מלבד ההתרגשות והציפיה הרבה, מדובר בפרוצדורה רפואית מורכבת ורגישה במיוחד, המחייבת ערנות גבוהה וזמן תגובה מיידי מצד כל אנשי הצוות הרפואי. לא אחת, מתרחשים מקרים של רשלנות רפואית במהלך הלידה ובמאמר זה נראה כיצד ניתן לבדוק שאכן מדובר ברשלנות רפואית

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רגע הלידה הוא הרגע לו חיכינו במהלך כל חודשי ההיריון הממושכים, כאשר לצד ההתרגשות הרבה, קיים גם חשש מסוים מפני הסיכונים הרפואיים הכרוכים בתהליך הלידה, הנחשב לפרוצדורה רפואית מורכבת, הדורשת מאנשי הצוות הרפואי לפעול במקצועיות ובדיוק רב.

מטבע הדברים, כולנו לוקחים בחשבון את הסיכונים הרפואיים העלולים להתרחש בלידה, אך כשמדובר בנזקים שנגרמו לנו כתוצאה מרשלנות רפואית, הנגרמת במקרים בהם אנשי הצוות הרפואי פעלו שלא על פי הסטנדרט הרפואי המקובל, הרי שעומדת לנו הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים מהגורם המעוול.

 

אילו מקרי רשלנות רפואית עלולים להתרחש בלידה?

רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש לאורך כל תהליך הלידה, החל מהשלבים המוקדמים, דרך תהליך הלידה עצמו ועד השלבים שלאחר הלידה. בין מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים בלידה נמצאים:

 

ביצוע רשלני של פרוצדורה רפואית

לצורך קידום הלידה, אנשי הצוות הרפואי נעזרים במגוון ציוד רפואי ואמצעים רפואיים, דוגמת חיבור למוניטור ושימוש במשככי כאבים ומזרזי לידה. ביצוע שגוי ו/או לא מדויק של אחת מהפרוצדורות הרפואיות הללו, עלול בהחלט להיחשב כמקרה רשלנות רפואית.

 

יישום שיטת יילוד לא מתאימה

את תהליך הלידה ניתן לבצע במגוון שיטות, אותן יש לבחור בהתאם למצב העובר והאם היולדת. בחירה בשיטה לא נכונה, עלולה להוביל לפגיעות ולנזקים חמורים ואף בלתי הפיכים.

 

פוסט לידה

רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם לאחר הלידה ובמקרים כמו בטיפול מתאים ליילוד, תפירה לא מדויקת של היולדת ואי מעקב והשגחה על היולדת.

 

רשלנות רפואית בלידה – הדברים שצריך לבדוק

במידה ונגרם לכם ו/או לעובר נזקים במהלך הלידה, מומלץ לבדוק את הדברים הבאים, שיסייעו לנו לוודא שאכן מדובר במקרה רשלנות רפואית:

  1. הוכחת הנזק – מהו הנזק שנגרם? מהי מידת השפעתו על עתיד היולדת / היילוד?
  2. יסוד הרשלנות – האם התקיימה סטייה מנורמות הטיפול הסבירות?
  3. הקשר הסיבתי שבין השניים

 

תביעת רשלנות רפואית עם עו"ד מקצועי

על מנת לבסס את עילת התביעה ולמקסם את פוטנציאל הפיצויים המגיעים לנו, מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי בתחום הרשלנות הרפואית, אשר יבחן את פרטי המקרה, לרבות המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ויפעל לבניית תיק הראיות, אשר יבוסס על 3 הפרמטרים המוזכרים לעיל.

 

לסיכום

תהליך הלידה נחשב לפרוצדורה רפואית מורכבת, הכרוכה בלא מעט סיכונים היכולים לגרום לנזקים שונים אצל היולדת ו/או העובר. כאשר מקורם של נזקים אלו ברשלנות, הרי שנוכל להגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם ובכדי לוודא שאכן מדובר ברשלנות רפואית בלידה, יש לבדוק את יסוד הרשלנות, הוכחת הנזק והקשר הסיבתי שבין שניהם.

רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא