חיפוש

צריכת דלק – מה משפיע עליה?

האם איכות הדלק משפיעה על צריכת הדלק ברכב? והאם התחזוקה שלנו ברכב תשפיע גם היא על תצרוכת הדלק? ומה לגבי החלפה של פילטרים ברכב, עד כמה הם קשורים לתצרוכת הדלק הממוצעת שלנו ברכב? הנה כל המידע שלכם.

אם מדברים על רכבים חסכוניים, כמובן שמדברים על רכבים בקטגוריית המיני והסופר מיני, אך כמו כן גם על רכבים בקטגוריית המנועים ההיברידיים. מה הופך רכב אחד לחסכוני, בעוד שרכב אחר יהיה דווקא בזבזני בדלק? ובכן, רגע לפני שמדברים על סוגי המנועים והנפחים שלהם, בואו נדבר לרגע על המרכיב האנושי, הנהג עצמו. האם סגנון הנהיגה של הנהג משפיע על צריכת הדלק ברכב? מסתבר שכן, לחלוטין כן.

 

כל מה שצריך לדעת על הגורם האנושי בצריכת הדלק ברכב

יכול להיות שברכב שלכם מותקן דלקן אוניברסלי חדש, אולי לא. אבל בין אם כך או כך, הנהיגה שלכם קשורה מאוד לצריכת הדלק ברכב. נהגים שנוהגים על רכבים ספורטיביים, יבינו בדיוק על מה אנחנו מדברים כאן. כשהרגל "כבדה" על דוושת הגז, אין ספק שהרכב יצרוך יותר דלק.

מעבר לכך, אם אתם בדרך כלל מסיעים את החברים שלכם אתכם למקום העבודה, כמובן שהרכב יצרוך יותר דלק. ככל שיש יותר משקל ברכב, ככה תצרוכת הדלק תעלה. ועוד פקטורים שמשפיעים על צריכת הדלק, יש גם את הנושא של נסיעות עירוניות אל מול נסיעות בינעירוניות.

 

נסיעות עירוניות אל מול נסיעות בינעירוניות וצריכת דלק

נסיעות עירוניות תמיד צורכות יותר דלק מהמנוע, מאחר שהרכב נוסע על הילוכיו הנמוכים. ככל שתגדילו את כמות הנסיעות הבינעירוניות שלכם, ככה גם צריכת הדלק תקטן ותשתפר. מעבר לפרמטר האנושי, הגורם המכאני גם משפיע על צריכת הדלק, כמובן.

ככל שהרכב מתוחזק טוב יותר, ככה הרכב יצרוך פחות דלק. אם הפילטרים למיניהם סתומים, הרכב יצרוך דלק בכמויות גבוהות יותר. ככה גם רלוונטי לגבי איכויות השמן במנוע. זה אמנם עשוי להיות בהבדלים מזעריים יחסית, אבל אין ספק ששמן לא איכותי יוביל לצריכת דלק גבוהה יותר.

 

מנועים היברידיים חסכוניים יותר בדלק?

ואם מדברים על חיסכון בדלק, באותה הנשימה חשוב להזכיר מכוניות היברידיות. בימינו כבר ניתן לרכוש רכבים עם 2 מנועים. בעוד שמנוע אחד הוא מנוע בנזין או סולר, מנוע אחר מנוע היברידי שתורם רבות לחיסכון בדלק.

אם אתם רוצים לחסוך בדלק, ההמלצה הכי גורפת היא רכישת רכב היברידי. בנוסף, גם כמובן שתוכלו להתקין דלקן אוניברסלי שיאפשר לכם להנות מנוחות מקסימלית. במקביל לכך, ניתן להנות מהוזלות מסוימות על התדלוקים אם מתקינים דלקן אוניברסלי. אמנם הרכבים ההיברידיים יקרים יותר מלא מעט רכבי בנזין, אבל בטווח הארוך זה עשוי להיות משתלם. במיוחד אם אתם יודעים שאתם מבצעים כמויות נכבדות של נסיעות ארוכות ועירוניות גם.

 

דלק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא