חיפוש

פלאי עולם נסתרים

מהי האסוציאציה הראשונה שלכם, למשמע מילה לגונה? 90% מהאנשים, ככל הנראה, יענו שמדובר בסרט בכיכובה של ברוק שילדס ו-10% הנוספים, יגידו שזה לא אומר להם כלום.

100% מהאנשים ששאלנו, לא יקלעו לנושא של הכתבה הבאה – טיולי לגונות ברחבי העולם.

נשמע לכם טוב? יאללה, בואו נתחיל.

 

מה זה בכלל לגונה?

לגונה היא רצועת מים, שבינה לבין מקור מים גדול יותר, מפרידים חול, ריפים או דברים דומים. בדרך כלל, נגלה שצבע המים בלגונה הוא בגווני טורקיז ותכלת בווריאציות שונות. מראה מרהיב לכל הדעות.

 

הלגונה הקרובה

הלגונה הכחולה בסיני שנמצאת במרחק נסיעה של כמה שעות מגבול הדרומי שלנו, מספקת לנו הצצה נדירה לפלא טבע מקומי. זו אחת האופציות הטובות והפשוטות יותר לטייל גם בתקופה המורכבת הזו, משום שכמעט לא מרגישים בחצי האי סיני קורונה, והמקום הפך ליעד מועדף על מי שפחות רוצה לעבור ממדינה למדינה בטיסה.

מדובר במקום שהקשר בינו לבין ציוויליזציה קטן ביותר, חשמל שבא והולך, מזגן שאין בנמצא ועוד דברים שהאנושות המציאה אך הם טרם הגיעו למחוזות אלה. אך היופי של המקום, מפצה על כל חוסר הנוחות – השקט וההרמוניה של הטבע, שמשפיעים ישירות על האדם. תוכלו לעשות קיט סרפינג או פשוט לעצור לכמה שעות ולהתאחד עם כל היופי מסביב. חלומי.

 

לגונות אירופאיות – איטליה הקסומה

אם בכל זאת נחוצה לנו טיסה בשביל להרגיש שאנחנו בחופשה, אז איטליה תהיה בחירה נהדרת. לגונה אמרנו? הלגונה המפורסמת של איטליה היא… ונציה. כן העיר שעומדת על המים היא לגונה של ממש.

בוונציה אתם לא תמצאו הרבה שקט וטבע, שכן העיר בנויה בצורה צפופה וטובעת – תרתי משמע – בתיירים.

מה שכן תמצאו שם, זה את הקסם של הרחובות הצרים שמובילים לרחובות צרים אחרים ונותנים הרגשה של חדר בריחה אחד בלתי נגמר. תמצאו שם גם היסטוריה שנמצאת בכל פינה ואת התופעה של גאות ושפל , שגורמת לכיכר סן מרקו להיות מוצפת כולה במים.

קסום כבר אמרנו?

 

לגונות מרוחקות – דרום אמריקה

אם כבר החלטנו ממש להשקיע בחיפוש אחר לגונה , דרום אמריקה זה הכיוון הכללי ואקוודור זה היעד המדויק.

לגונה מרהיבה ומיוחדת מחכה לכם שם, שהגישה אליה נעשית דרך מעבר בלוע של הר, דבר שלא פוגשים כל יום. הנוף הוא לא פחות מעוצר נשימה וההבנה שזוהי יצירתה של הטבע גורמת התרגשות אמיתית.

הדרך אל הלגונה יחסית קלילה, לעומת הטיפוס חזרה אל ההר, מה שהופך את הטיול ולמאתגר ומוסיף לו פן של אקסטרים. אכן, מדובר בפלא.

ואם מיצינו קצת את הנופים הימיים ובא לנו משהו קצת שונה, האופציות הבאות עומדות לרשותנו.

 

לא רק לגונות

אם כבר הגענו לסיני, לאיטליה או לדרום אמריקה, אולי שווה להתעכב על עוד כמה מקומות לראות שם, כי אתם הרי לא נוסעים רק כדי לראות לגונות, נכון?

סיני – מנזר סנטה קתרינה: נמצא על הר ונחשב כמרכז מורשת עולמי של אונסק"ו, מאפשר טיול טבע ייחודי, עם מסלולים ברמות קושי שונות, כאשר הנוף שנשקף אל מול העיניים, שווה את כל המאמץ. חשוב לדעת שהטיול חייב להיות בליווי מדריך, שמכיר את הדרך ואת רמת הקושי של המסלולים. אפשר למצוא עוד מידע על טיולים בסיני בקבוצת הפייסבוק של סיני.

הדולומיטים: אם נסעתם לראות את ונציה, כדאי שנתעכב מעט, נעזוב את ונציה המרתקת וניסע צפונה, אל עבר הגבול עם אוסטריה. נגיע לאזור הרי הדולומיטים, הלא הם האלפים האיטלקיים.

אם לא ידעתם התרגשות מהי עד עכשיו, אין שום סיכוי שלמראה שתגלו , תצליחו להישאר אדישים. היופי הוא בתולי, גדולתו של הטבע נגלה פה במלוא עוצמתו וכל עיירה שתבחרו לעצור בה, תקסים אותכם בוודאות.

חוויה משכרת חושים של ממש.

דרום אמריקה: נסענו עד דרום אמריקה, לא נישאר בסביבה עוד קצת? על איי גלפאגוס שמעתם? במקרה וזה לא אומר לכם הרבה, רק נאמר שסוגי בעלי החיים שתמצאו שם, בהרמוניה נפלאה עם הסביבה המיוחדת, זה משהו שלא ראיתם עד עכשיו.

בין אם תבחרו לנסוע עד קצה העולם או להישאר קרוב לבית, פלאי עולם נסתרים מחכים בשביל להתגלות לכם. אל תיתנו להם לחכות עוד הרבה זמן.

 

חדר שינה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיטה זוגית
טירוף הנופש

אם תקפצו עכשיו לבדוק מחירי טיסות לנופש בחו"ל, אתם הולכים להישאר עם פה פעור לרווחה לפרק זמן שיימשך בין דקה אחת לחודש שלם. כן, גם

קרא עוד »
כך תסגרו דילים שווים לדובאי בחנוכה

מאז חתימת ההסכמים עם האמירויות, דובאי הפכה ליעד אטרקטיבי להמוני ישראלים. בעקבות הקורונה וסגירת השמיים הישראלים משתוקקים לחופשה בחו"ל ואחד היעדים הפופולאריים לקראת חופשת החנוכה

קרא עוד »
מגדלים
כך תסגרו דילים שווים לדובאי בחנוכה

מאז חתימת ההסכמים עם האמירויות, דובאי הפכה ליעד אטרקטיבי להמוני ישראלים. בעקבות הקורונה וסגירת השמיים הישראלים משתוקקים לחופשה בחו"ל ואחד היעדים הפופולאריים לקראת חופשת החנוכה

קרא עוד »