חיפוש

פגיעה נפשית בשל אירועים תוך כדי העבודה – אתם לא לבד

כיום יותר ויותר אנשים סובלים מפגיעה נפשית בזמן עבודתם.

הפגיעה הנפשית יכולה להגרם מאירועים שהתרחשו בעבודה, או מגורמים אחרים והעבודה מחמירה אותם והופכת אותם לקשים יותר.

במקרה והם קרו עקב העבודה, יש אפשרות שאתם גם זכאים לפיצוי בגין תאונת עבודה.

חשוב לדעת, שבכל מצב שאתם מרגישים שנפגעתם או אתם נפגעים בעבודה, אינכם לבד.

 

פגיעת עבודה לפי הגדרת ביטוח לאומי

לפי המוסד ביטוח לאומי ישנן 3 פגיעות עיקריות הנחשבות כפגיעת עבודה:

  • מחלת מקצוע – מחלה שהתפתחה בעקבות תנאים של העובד.
  • תאונת עבודה – פגיעה שקרתה בזמן העבודה, בדרך או בחזרה ממנה באופן בלתי צפוי.
  • מיקרוטראומה – בעיה רפואית שנוצרה בעקבות פגיעות קטנות במהלך הזמן ובסופו של דבר הפגיעות הללו גרמו לפגיעה רצינית ולאובדן כושר העבודה של העובד.

למרות שנדמה שמדובר בפגיעות בגוף בלבד, לא כך הדבר. ישנה פסיקה המוכיחה שגם פגיעות נפש שאדם חווה במסגרת העבודה שלו או כתוצאה מעבודתו יכולה לקבל הכרה בתור תאונת עבודה. כך אותו אדם יהיה זכאי לזכויות רפואיות ולקבל קצבה בהתאם למקרה.

 

תנאים להכרה שמדובר בתאונת עבודה

בכדי שתאונת עבודה תקבל הכרה כתאונת עבודה, יצטרכו להיות הוכחות חריגות שיצביעו על כך שהמצב הנפשי נגרם עקב גורם בעבודה. אחד מהנושא שאינו מוכר מספיק, הוא נושא של הטרדות מיניות. הטרדה מינית בעבודה יכולה לקבל הכרה בתור תאונת עבודה. הטרדה מינית או פגיעה מינית על ידי הבוס או על ידי עמיתים בעבודה יכול לגרום נזק נפשי חמור מאוד לאותו עובד או עובדת. הנזק הנפשי יכול להיות מלווה בדיכאון, חרדה, הפרעות בשינה ואפילו נטיות אובדניות.

 

אל מי פונים במקרה כזה

כמובן שאם אתם מרגישים במצב נפשי לא יציב ואתם חשים פגיעה נפשית בעבודה, אל תחשבו פעמיים ולכו לגורם מומחה כמו פסיכיאטר או פסיכולוג או כל מטפל שמוסמך לתת לכם מענה. אך עוד בעל מקצוע שחשוב מאוד לקחת בחשבון הוא עורך דין מומחה באובדן כושר עבודה.

לעיתים קשה יותר להוכיח מצב נפשי רעוע מאשר מצב גופני, לכן בכדי שתקבלו את הזכויות והפיצויים המגיעים לכם לפי חוק, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המבין בנושא. אצלנו תוכלו לשכור את שירותיהם של העורכי דין הטובים ביותר בתחום, שילוו אתכם לאורך כל התהליך, ואולי הכי חשוב במצב כזה, אף פעם לא תרגישו שאתם לבד. משרד העורך דין שלנו ידאג למקסם את זכויותיכם ולהעניק לכם את השקט הנפשי שאתם זקוקים לו כל-כך.

 

לסיכום

לפי החוק, פגיעות גוף הן פגיעות שיותר קל להוכיח בדרך כלל מפגיעות נפש. אך לפי החוק בישראל, יש גם תרחישים בהם פגיעה נפשית שאדם חווה במסגרת של עבודתו או עקב עבודתו, כן יכולה לזכות להכרה כתאונת עבודה. לכן, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לגבי כל התנאים המגיעים לכם.

 

משקל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »