חיפוש

פגיעה בשלפוחית השתן בניתוח: מה חייבים לעשות, ולמי פונים לעזרה?

חשד לרשלנות רפואית מחייב איסוף התיעוד הרפואי, התייעצות עם עורך דין, קבלת חוות דעת של רופא מומחה ולאחר מכן הגשת תביעה.

במאמר הבא נסביר מה עושים בכל שלב ומה אפשר לעשות כדי לקבל עזרה.

פגיעה בשלפוחית השתן במהלך ניתוח אמורה להעלות חשד לרשלנות רפואית. אם הפגיעה בשלפוחית השתן גרמה נזק למטופל ואם הנזק היה נמנע אלמלא סטייה מרמת הזהירות הסבירה מצד הרופא, יכול להיות שקמה עילה להגשת תביעה. במקרים כאלה, ניתן לבסס את התביעה על מבחן הרופא הסביר ואף להוכיח את הטענה באמצעות חוות דעת מומחה של רופא אחר.

העניין הוא שהתהליך של הגשת תביעת רשלנות רפואית כרוך במספר שלבים. ביצוע השלבים הוא באחריות הנפגעים, לפחות עד שעורך דין מקצועי נכנס לתמונה. לכן חשוב לדעת מה חייבים לעשות ואל מי אפשר לפנות לצורך קבלת עזרה.

 

החשיבות של איסוף התיעוד הרפואי

חייבים לאסוף את התיעוד הרפואי על מנת להוכיח שהפגיעה בשלפוחית השתן במהלך הניתוח נוצרה כתוצאה מרשלנות רפואית. בלי תיעוד רפואי ובו גיליונות אשפוז, הרדמה, טופס שחרור מבית חולים, היסטוריה רפואית, היסטוריה ניתוחית וכן הלאה – אי אפשר לבסס את הטענה ולא ניתן יהיה להתקדם בתהליך.

בשלב הזה גם פונים לעזרה של רופא מומחה אחר. כאן המטרה היא להביא אל בית המשפט חוות דעת מקצועית אחרת, שתצביע על הרשלנות הרפואית לכאורה ועל הסטייה מרמת הזהירות הסבירה כפי שהיא מתבקשת בכל תחום. בנוסף, צריך לזכור שהשופט הוא לא רופא – לכן חוות דעת כזו היא למעשה הכלי היחיד שעומד לרשותו כדי להכריע בסוגיה.

 

במה מתמחה עורך הדין?

התייעצות עם עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בניתוח מהווה גם היא תנאי למימוש כל הזכויות הרפואיות. חשוב למשל לקרוא את המידע שמופיע באתרים כמו https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-בניתוח ולאחר מכן לתאם פגישת ייעוץ מלאה. בפגישת ייעוץ כזו ניתן לבחון לעומק את התיעוד הרפואי, להתייחס אל פסקי דין תקדימיים שנראים רלוונטיים ולבדוק את סיכויי ההצלחה של התביעה.

התפקיד של עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בכלל וברשלנות בניתוח בפרט היא לחלץ מתוך התיעוד הרפואי את כל הנתונים שמעידים על כך שהתקיימה סטייה מרמת הזהירות הסבירה. בשביל להצליח לעשות את זה, על עורך הדין להיות בקיא בתחום ולהכיר אותו היטב.

 

הגשת תביעה – לפי גובה הפיצויים

לא רבים יודעים שצריך להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית משפט בהתאם לגובה הפיצויים הנתבעים. במילים אחרות, השאלה לאיזה בית משפט מגישים את התביעה תלויה בסכום התביעה.

אם מדובר על תביעה אזרחית של עד 2.5 מיליון ש"ח, נכון ליום הגשת התביעה, צריך להגיש אותה לבית משפט השלום. לשם השוואה, כל תביעה מעבר לסכום הזה כבר תוגש לבית המשפט המחוזי.

 

משקל עם שעון וכסף

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »