חיפוש

מהם העונשים על עבירות זיוף ומרמה?

בחוק העונשין של ישראל קיימות עבירות של מרמה מסוגים שונים, וחלקן באמצעות זיוף של מסמכים או הוראות. עבירות אלה הן עבירות של הצגה שקרית, שנועדה בכדי לקבל טובת הנאה כזאת או אחרת. עבירות אלה הן עבירות פליליות ויכולות להסתיים בישיבה במאסר בפועל. בכתבה נפרט מעט על עבירות אלה, על העונשים המוטלים בגינן ועל טיפול בהן. 

 

עבירות זיוף ומרמה בחוק הישראלי

עבירות זיוף ומרמה הן שם כולל לעבירות של קבלת טובות הנאה ורווחים שונים על ידי זיוף או רמייה של אדם אחר. עבירות אלה יכולות להתבצע באמצעות הצגת שווא של אדם כבעל תפקיד מסוים, כבעלים של נכסים, או על ידי זיוף של תעודות ומסמכים שונים. אחת הדוגמאות הנפוצות של עבירות מרמה היא הונאת נושים.

בעבירה זאת העבריין מבריח את הנכסים שלו מחוץ להשיג ידם של הנושים, תוך שהוא מציג מצג שווא כאילו הוא חסר אמצעים לחלוטין. דוגמה נוספת של עבירת מרמה וזיוף, היא כתיבה של צוואה על ידי אחד היורשים ולא על ידי המצווה והצגתה כצוואה אמיתית בכדי לקבל נכסים וכספים של המוריש.

 

העונשים של עבירות מרמה וזיוף מסוגים שונים?

כפי שראינו בפסקה הקודמת, עבירות של מרמה וזיוף כוללות סוגים שונים ורבים של עבירות. לכל אחת מעבירות אלה יש חומרה שונה, ובהתאם לכך גם העונש המוטל בגינה הוא שונה. לדוגמה, העונש המרבי על קבלת דבר בתחבולה, שהיא עבירה של ניצול טעות של הזולת בלי שהייתה כוונה לרמות, עומד על שנתיים מאסר. לעומת זאת לעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד על מנת לקבל טובות הנאה ורווחים, העונש הוא עד לחמש שנים של מאסר.

 

מה לעשות במקרה והגישו נגדי כתב אישום על עבירות מרמה?

במקרה והוגש נגדכם כתב אישום על מעשה מרמה או זיוף, עליכם לפנות לעורך דין שמתמחה בעבירות מסוג זה בכדי לקבל ממנו ייעוץ, ליווי וייצוג בהליך המשפטי. חשוב מאוד לפנות לעורך הדין בהקדם האפשרי ולא לחכות להתפתחות של התיק.

 

מה לעשות במקרה ונפגעתי מעבירת זיוף או מרמה?

במקרה ונפגעתם מעבירה של זיוף או של מרמה, עליכם להגיש תלונה למשטרת ישראל על העבירה שנפגעתם ממנה. בנוסף לכך, קמה לכם הזכות לתבוע את העבריין בתביעת נזיקין על הנזק שנגרם לכם בשל העבירות שהוא ביצע. בית המשפט גם יכול להטיל על העבריין תשלום פיצויים בעצמו כחלק מההליך הפלילי.

 

עבירות זיוף ומרמה והעונשים עליהן בישראל – סיכום

עבירות של זיוף ומרמה הן עבירות של התחזות, אמירת שקר או זיוף של מסמך או תעודה בכדי לקבל על ידי כך טובות הנאה או רווח מסוג אחר. עבירות אלה הן חמורות במיוחד והעונשים הקבועים בגינן בחוק נעים בין שנתיים מאסר לחמש שנים בעבירות החמורות יותר.

עבירות זיוף ומרמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא