חיפוש

נפגעי פעולות איבה – עד כמה יכול לעזור עו"ד בתחום הזה?

כאשר אדם מוגדר בתור נפגע פעולות איבה הוא זכאי מכוח חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה לפיצויים שונים אשר המנגנון בחוק מתאר. מדובר על פיצויים שיכולים להיות גדולים יחסית ולסייע מאוד בשיקום ובחיי היום יום של הנפגע.

עם זאת, הדרך להשגת הפיצויים המיוחלים ארוכה שכן ישנו תהליך בירוקרטי ארוך עד שניתן להשיג את האישור. למשל, על מנת לקבל קצבה יש לעבור וועדות רפואיות שונות אשר קובעות את מידת הנכות של נפגע פעולות האיבה – וועדות שההתכוננות אליהן מעלה משמעותית את הסיכויים לקבל את הפיצוי.

במאמר זה יוסברו מספר אספקטים שבהם עורך דין המתמחה בתביעות נגד מערכת הבטחון יכול לסייע מאוד בהכרה בסטטוס של נפגע פעולות איבה ובקבלת פיצויים וקצבות בהתאם להכרה זו. תרומתו של עורך הדין לתחום זה היא אדירה ויכולה להטות את הכף.

מניסיון עבר, כאשר אנשים עוברים את תהליכי ההכרה הללו ללא סיוע מראש מעורך הדין – הסיכויים שלהם יורדים משמעותית. מדובר בהתמודדות מורכבת מאוד עם מערכת אשר גוזלת זמן שלא בהכרח ישתלם שכן הם לא מכירים את נהלי המערכת.

 

בקיאות בחוקים, תקנות ונהלים

משום שמדובר בתהליך המוגדר בחוק, המערכת המשפטית הסדירה את האופן שבו ניתן לקבל את הפיצויים. מדובר על מערכת מורכבת של נהלים שמסייעת לפקידי המערכת לקבוע האם יתקבלו הפיצויים ובמידה שכן – מה יהיה הגובה שלהם.

ככל מערכת משפטית, הכרה מראש של הנהלים המנחים מאפשרת להתכונן מראש לכך בהגשת המסמכים שכן ניתן לדעת בנקל מה מחפשים הפקידים לשמוע ובהתאם לוודא שחוות הדעת והמסמכים השונים מדגישים את האלמנטים האלו על פני אחרים.

 

לוח זמנים

כאשר אדם מנסה לגשת למלאכה זו לבד חשוב מאוד לזכור – הגשת ואיסוף המסמכים השונים, לצד בניית הטיעונים והנימוקים השונים גוזלת זמן רב. לפי החוק, יש להגיש את התביעה להכרה בסטטוס זה תוך שניים עשר חודשים בלבד מהיום שבו התרחשה פעולת האיבה.

רבים לא מודעים לכך והגשת התביעה היא לא הדבר הראשון שהם חושבים עליו כאשר דבר טראומתי מסוג זה קורה – אך הם עלולים לפספס את ההכרה רשמית על בסיס טעות פורמלית. להרחבה בעניין זה

 

הכרות עם תקדימים מניסיון עבר

מלבד היכרות עם הנהלים היבשים שלפיהם אמורים הפקידים לפעול, עורכי דין המתמחים בתחום זה מכירים את האופן שבו פועלת המערכת בפועל, את הנהלים והתקנות הלא רשמיים ואת כללי האצבע שמנחים את הפקידים.

כך, באמצעות מבט מלקוחות ניתן להבין מה הם מחפשים, מה עובד ומה לא עובד וכל מידע אחר שיכול להיות לעזר רב למי שמייחל לקבל את ההכרה בתור נפגע פעולות איבה.

מידע נוסף וייעוץ בנושא תוכלו למצוא כאן – https://grinberglaw.com/נפגעי-פעולות-איבה/.

 

סיכום

הסיוע מעורך דין הוא משמעותי ביותר – הכנה מראש לפגישת הוועדה, סיוע בהגשת ובבחירת המסמכים בהתאם לנהלים השונים ופעילות מהירה וזריזה כמתחייב בחוק.

עד כמה יכול לעזור עו''ד בתחום

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »