חיפוש

נכה צה"ל מעל 30 שנה – האם מגיע לי הטבות מס?

מענק השתתפות במס הכנסה מגיע לנכי צה"ל לפי חוק מזה שנים. יחד עם זאת, בעבר היה זה מענק המועבר באופן אוטומטי דרך תלוש השכר ואילו כיום הזכאים למענק צריכים לברר מדי שנה, אם המענק התקבל.

כיצד פונים לקבלת המענק? מי זכאי לקבל אותו והאם הוא מגיע במקום החזרי מס אחרים?

 

מהו מענק מס הכנסה לנכי צה"ל?

ההטבה הניתנת לנכי צה"ל על ידי מדינת ישראל מדי שנה נקראת "מענק מס הכנסה לנכי צה"ל".

היא משולמת לנכי צה"ל במסגרת ההטבות והוראות אגף השיקום. ההטבה נחשבת לבונוס כספי, המגיע לנכי צה"ל בנוסף על שאר ההטבות הניתנות לציבור הישראלי, בכלל זה גם החזרי מס.

כלומר – ההטבה מגיעה לנכי צה"ל בנוסף על כל הטבה אחרת והחזרי מס אחרים ולא במקומם.

 

זכאות לקבלת ההטבה

עד לפני כמה שנים, כל נכי צה"ל היו זכאים לקבל את ההטבה, אבל בשלב מסוים, רשות המיסים החליטה לאכוף את הקריטריונים לקבלת המענק ולכן לא כל נכי צה"ל זכאים להטבה, שכן זו ניתנת במסגרת מס הכנסה. במילים אחרות – ההטבה של החזר מס לנכי צה"ל ניתנת רק לנכי צה"ל המסוגלים לעבוד ולשלם מס הכנסה ולכן יכולים לקבל הנחה בתשלום המס, במקום לשלם את שיעור המס המלא, כמו יתר אזרחי המדינה.

מטרת ההטבה היא לעודד נכי צה"ל להשתקם באופן מלא ולחזור לשוק העבודה.

חשוב להבין כי המענק אינו מעניק פטור מתשלום מס הכנסה מדי חודש, אלא מתקבל בחודש ינואר לאחר שנת המס, לאחר חישוב שיעור המס והחזרי המס ולאחר שהסתיימה שנת עבודה מלאה.

 

מה עושים אם המענק לא הגיע?

אם לא קיבלתם את המענק בחודש ינואר, כמקובל, עליכם לבקש מהמעביד שלכם טופס 106, למלא ולהעביר אותו ללשכת השיקום הרלוונטית לצורך בדיקת זכאות למענק.

אם אתם עצמאים, תצטרכו להעביר ללשכת השיקום העתק של הדו"ח השנתי שלכם למס הכנסה.

עובדת הרווחה בלשכת השיקום היא זו שמקבלת את הטופס ולכן, אם לא מסרתם את הטופס באופן אישי, חשוב לברר אם היא אכן קיבלה אותו.

אם המענק לא נכלל בתלוש השכר של ינואר, הוא יגיע בצורת החזר מס בשלב מאוחר יותר, לאחר שהטפסים שלכם התקבלו, נבדקו ואושרו על ידי כל הגורמים הרלוונטיים.

 

לסיכום

כחלק מהרצון לעורר מוטיבציה לחזור לחיי שגרה ותועלת, מדינת ישראל מעניקה לנכי צה"ל הטבה במס, המגיעה להם על פי חוק. ההטבה צריכה להגיע דרך השכר, בכל חודש ינואר, אך לעיתים היא לא נכנסת באופן אוטומטי ואז יש להגיש בקשה מסודרת, מגובה במסמכים רלוונטיים, ללשכת השיקום המטפלת.

מהו מענק מס הכנסה לנכי צהל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »