חיפוש

3 שאלות ותשובות בנושא הסכם בוררות

בתקופה האחרונה אנו עדים לכך שיש שיח ער בכל הנוגע להסכם בוררות. סביר להניח שהדבר בא לידי ביטוי בעקבות מקרה שאירע לאחרונה ועלה לא פעם לשולחן הדיונים במהדורות החדשות ובתוכניות אקטואליה בערוצים השונים. הדבר הביא אותנו לכתוב סדרת מדריכים בנושא. זהו המדריך ה – 2 במספר והוא יעסוק בשאלות ותשובות שמעניינות אתכם, הגולשים, בנושא הסכם בוררות. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים שרציתם לדעת.

 

רקע לכתיבת המדריך

מדריך זה, כפי שכבר ידוע לכם, נכתב לאחר שקיבלנו פניות מצד גולשים. כדי שתוכלו לדעת במה מדובר, נציין בפניכם שפרסמנו פוסט לפני כמה שבועות ובו כתבנו שאנחנו מתכננים לכתוב מדריך בנושא. ביקשנו מהגולשים לשאול אותנו את כל השאלות שמעניינות אותם ובתמורה, הבטחנו לענות על 3 השאלות הנפוצות או המעניינות ביותר.

כך שבעצם, מדובר במדריך ייחודי. שכן, זו הפעם הראשונה שאנחנו מאפשרים לגולשים לקחת חלק בתוכן שייכתב בו. זו ההזדמנות להודות לכל הגולשים ששלחו לנו את השאלות שלהם. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא בעיון את המדריך ולגלות אם השאלה ששלחתם אלינו מופיעה בו.

 

שאלה מספר 1 – מהי בוררות?

השאלה שנשאלה בתדירות גבוהה ביותר נוגעת להגדרה של בוררות. אז נציין בפניכם כי בוררות היא בעצם הכרעה בסכסוכים שבאה לידי ביטוי על דרך של שפיטה באמצעות בורר. הדבר מתקיים במקום הליך של משפט שעשוי להתרחש בבית המשפט. כדי שהנושא המדובר ידון בפני בורר, שני הצדדים שלוקחים חלק בדבר צריכים להסכים לכך ולחתום על הנושא בכתב. ראוי לציין כי ניתן לבצע הסכם בוררות עם המוסד לבוררות עסקית, כך שאם אתם חושבים על ההליך, דעו שיש לכם למי לפנות.

 

שאלה מספר 2 – מי מוסמך לבצע את ההליך?

את ההליך המדובר יכול לבצע אדם שמוגדר כ"בורר". כלומר, מי שמונה לכהן כבורר במסגרת בין הצדדים. ראוי לציין כי האדם הזה לא חייב להיות עורך דין במקצוע שלו. כדאי שתדעו שיש יתרון משמעותי בבחירה באיש מקצוע שהוסמך לעבור הליך של בוררות. שכן, הוא שולט בהוראת החוק וגם בנורמות שמקובלות בחוק בכל הנוגע לתחום שבו עלתה המחלוקת.

 

שאלה מספר 3 – איך מגיעים על בורר מומלץ?

אם אינכם יודעים כיצד למצוא את הבורר שילווה את ההליך שלכם, אתם יכולים לערוך חיפוש ברחבי המדיה ולקרוא פרטים על בוררים. יש לא מעט אנשים שעוסקים בתחום זה. אתם רק צריכים לקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי גולשים. כדי שתוכלו להגיע אל חוות דעת אמינות, אתם צריכים לבדוק פרטים בפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • קבוצות עם המלצות בפייסבוק
  • לשונית ביקורות בדף העסקי של הבורר בפייסבוק

 

לסיום

עד כאן 3 השאלות והתשובות הנפוצות ביותר שהועברו אלינו בנושא הסכם בוררות. כעת, כשיש לכם את כל המידע, אתם יכולים להתחיל בהליך הבוררות.

הסכם בוררות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »