חיפוש

נהיגה תוך שימוש ברדיו

לפני שאתם מעבירים תחנה ברדיו, חישבו פעמיים, מכיוון שזוהי עבירת תנועה המובילה לתשלום קנס כספי, לנקודות ואף לזימון הליך משפטי. על נהיגה תוך שימוש ברדיו ואיסורים נוספים – במאמר הבא.

 

מה אסור לעשות בזמן נהיגה?

פעמים רבות אתם עומדים ברמזור, מתעסקים עם הטלפון הנייד או מכוונים תחנה ברדיו וכך גם בזמן נהיגה. כל פעולה המסכנת את הבטיחות שלכם ושל נהגים אחרים, עלולה להביא לתוצאות חמורות וחד משמעיות. על פי החוק, נהג חייב לאחוז בהגה בזוג ידיו אלא אם הפנה יד אחת על מנת לתפעל את הרכב, כמו הפעלת וינקרים למשל. בזמן שבו יד אחת מתעסקת בדברים שאינם קשורים לתפעול הרכב, זוהי עבירת תנועה. לפיכך, אין לאכול, לשתות, לעשן, להתגלח, להתאפר, לקרוא מסמכים, לצפות בסרטים, לכוון תחנות ברדיו או להתעסק עם הטלפון הנייד בזמן הנהיגה. גם פעולות הגורמות לכם להרכין את הראש כמו התעסקות עם הרדיו, שליחת סמסים, מבט על הווייז וכד' הן עבירות תנועה ועל אחת כמה וכמה כאשר אוחזים את המכשיר הנייד ביד גם אם לא עושים בו שימוש.

 

האם מותר לעשות שימוש באוזניות?

הסחת הדעת היא אינה רק פעולה של הרכנת ראש, הסטת המבט או התעסקות ביד אחת. גם אם שתי הידיים על ההגה והמבט מופנה קדימה, חייבים להיות קשובים ומרוכזים. לפיכך חיבור של אוזניות למכשיר הרדיו אינן חוקיות, אלא אם אלו אוזניות לצורך מכשיר שמיעה ואינן מחוברות לרדיו. גם אוזנייה אחת אינה חוקית אלא אם כן פסק בית המשפט אחרת בעת הבקשה על ערעור הקנס. לכן ישנה חשיבות רבה לקבל ייעוץ של עורך דין תחבורה לכל גופו של ענין כי לעיתים השוטרים מפרשים את הפעולה בצורה שונה או מפנים את האשמה לעבירה שלא נעשתה מבחינתכם וברשותכם מספיק טענות שיסבירו את המקרה.

 

האם מותר להעביר תחנה ברדיו בזמן רמזור אדום?

כל הפעולות שנזכרו ובפרט שימוש ברדיו, אסורות גם בזמן עמידה ברמזור אדום או בפקק תנועה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שגם אם הרכב עומד, אתם עדיין במצב נסיעה ועלולים לגרום להפרעה ולפגיעה בעצמכם או בנהגים מסביבכם. החוק מאוד ברור בעניין זה ולא תמיד ניתן לפרשנויות כאלו ואחרות. לאור עובדות אלו, כשנוהגים יש לבצע רק פעולה אחת והיא הנהיגה בשתי ידיים, ללא הרכנת המבט וללא התעסקות עם הרדיו או המכשיר הנייד.

 

מה עושים אם מקבלים דו"ח על שימוש ברדיו בזמן נהיגה?

לפני שאתם ממהרים לשלם את הדו"ח הכספי על שימוש ברדיו בזמן נהיגה או התעסקות אחרת עליה קיבלתם את הדו"ח, חשוב לפנות לעורך דין בענייני תחבורה על מנת לקבל ייעוץ. ייתכן וחלה טעות או שישנן טענות שיובילו להקלה בתשלום הקנס או הקלה בצבירת הנקודות או זיכוי מוחלט.

רדיו

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »