חיפוש

מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו, על מנת שהם לדרוש את ביצוע התיקונים הנדרשים בטרם יהיה מאוחר מדי. לכן חשוב לדעת מתי צריך לעשות בדק בית ואת מי נכון לשכור לשם כך.

 

שירותי בדק בית הפכו להיות מאוד נפוצים בשנים האחרונות. אנשי מקצוע וחברות מספקים שירות זה לרוכשי דירות, בין אם מדובר על דירות חדשות מקבלן ובין אם מדובר על דירות משומשות. אפשר למצוא אנשי מקצוע בתחום במגוון רחב של יישובים, ואלה מבצעים את השירות בכל מקום אליו מזמינים אותם.

שירותים אלו ניתנים על פי תוכנית סדורה, מתוך כוונה לבדוק את כל המרכיבים של המבנה, על מנת שהלקוח אשר שוכר את השירות, יקבל מענה שלם וכולל. בסופו הוא יוכל לדעת האם המבנה תקין ושמיש וניתן לאכלס אותו כפי שהוא מצפה ומתכוון לעשות. אם הבדיקה מעלה שישנה מסוימת, אזי שהוא יכול להחליט כיצד לפעול, האם לבקש מהקבלן או מבעלי הנכס המקוריים לטפל בה או להתנהל בצורה אחרת.

בדק בית

 מתי נכון לבצע בדק בית?

באופן עקרוני, בכל פעם כשרוכשים דירה, חדשה או אחרת, מומלץ לעשות בדק בית. השקעה בנכס כמו דירה היא דבר מאוד משמעותי ויקר. אם רוכשים דירה ויש בה פגמים, ליקויים או דברים שיכולים להשפיע על השימוש בה, אזי שזה עלול לייצר תגובות שרשרת שתפגע ביכולת ליהנות מהשקעה זו.

מעבר לכך, אסור לשכוח, רוכשי דירות הם אינם בעלי מקצוע ואין להם את הידע, הניסיון והכלים לבדוק כל פרט וכל דבר בנכס. לכן, מומלץ להזמין שירות בדק בית בבאר שבע או במקום אחר, על פי הצורך, בשביל שגורם מקצועי יבחן את הנכס ויספק דו"ח מלא ומפורט עליו.

הנה מספר דוגמאות למקרים בהם רצוי לבצע בדק בית:

  • רכישת בית מקבלן –למרות שמדובר ברכישת בית חדש "מהניילונים", עדיין חשוב מאוד שגורם חיצוני מטעמו של הרוכש, יבדוק את הנכס, יוודא שהוא תקין ושמיש, יוודא שכל מה שהובטח לו אכן התבצע וסופק.
  • רכישת דירה מבעליה –דירות משומשות צוברות נזקים, בלאי, ותקלות שונות. בעזרת בדק בית אפשר לבדוק את הנכס לפני רכישתו, בשביל לוודא האם העסקה משתלמת והאם הערך שנקבע לה, אכן תואם את מצבה.
  • במהלך הבנייה –גם בשלבים בהם הדירה נמצאת בהליכי בנייה, רצוי מאוד להזמין גורם מקצועי שיבצע בדיקת בית בשביל לבחון שהחברה או הקבלן, פועלים בצורה נכונה, בטוחה, ולא מסכנים את הרוכש והשקעתו.

 

לסיום

חשוב לומר שתהליך בדק בית יהיה חיוני אך ורק אם הוא יתבצע בצורה מקצועית על ידי אנשים מנוסים, ואם בסופו הלקוח יקבל דו"ח מלא ומפורט על מצב הנכס.

בדק בית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא