חיפוש

מתי הכי מומלץ לאטום קירות – בחורף או בקיץ?

כיצד מתנהלת עבודת איטום לקירות הבית? מהם איטום חיובי ואיטום שלילי ומתי מומלץ לאטום את הבית בכדי למקסם את העבודה ויכולת האיטום של החומרים שרכשתם? 

 

כיצד נעשית עבודת האיטום?

בעבודת איטום, אנחנו מעוניינים ליצור שכבת מגן לקירות שבבית, חיצוניים ופנימיים. עבודת האיטום נעשית בעזרת סנפלינג או פיגומים, כאשר הקבלן הוא זה שבוחר היכן יש לאטום את הבית, או מנין נובעות בעיות האיטום וכיצד לטפל בהן. רמות איטום הקיר יכולות להיות שונות כמו ליקויי טיח, שליכט רגיל, מריחת מלט וסיד ואף צביעת הקיר בצבעי אקרילי. שליכט אקרילי הוא חומר גמיש שיכול להימתח ולכסות סדקים מבלי להיקרע ולהישבר, ולכן הוא החומר המוכר בשוק כעת. כשמדובר במקרי חירום, לא ניתן לבחור את העונה לבצע בה את איטום הקירות אבל אם יש באפשרותכם בחירה, הנה מה שכדאי לקחת בחשבון.

 

סוגי איטום שונים

בתחום איטום קירות יש שני מונחים שאתם צריכים להכיר והם האיטום החיובי והאיטום השלילי. האיטום החיובי מתייחס לאיטום שנעשה בקירות החיצוניים של המבנה, אשר עתידים להגיע למגע עם רטיבות ומים כמו למשל החלק החיצוני של קירות הבית. איטום שלילי מתייחס לקירות אשר אינם במגע עם לחות או מים. לעיתים הוא נעשה כאשר אין אפשרות להגיע אל החלק החיצוני שמעוניינים לאטום. סוג זה לא ימנע את חדירת המים שיצרה את הבעיה מלכתחילה, במידה וזו הבעיה המדוברת, ולכן אם יש בעיית נזילה בבית תהיו חייבים לעקוב אחרי האיטום החיצוני שנעשה.

 

כשמדובר בחורף

הבעיה הגדולה באיטום בעונת החורף היא הגשמים. הרטיבות מהגשם, יכולה להילכד בין החומרים ולייצר בטווח הארוך עובש ושחרור של היצמדות החומר האוטם. זה לא אומר שלא ניתן לבצע איטום בעונת החורף, אלא רק שהדבר ידרוש מכם לבנות גגון או הצללה מסוימת שימנעו מהמים להגיע לאזור עליו אתם עובדים, או לחילופין, לחכות אחרי שיורד גשם כשלושה ימים ואז להתחיל את העבודה בתקווה שלא ירדו עליכם ממטרים בזמן העבודה. גם האופציה השנייה תדרוש מכם לדאוג לכסות את האזור לאחר העבודה, אך אפשר להשתמש ביריעת בד עבה או ברזנט. כשמדובר בגג, יכולים להצטבר מים רבים שתצטרכו לחכות עד שינוקזו בצורה טבעית או לדאוג לניקוז שלהם.

 

עונת האיטום האופטימלית- הקיץ

בקיץ אין סכנה לגשמים והירטבות ולכן זו העונה האופטימלית לבצע איטום קירות מקצועי. איטום הגג צריך לעשות כשיבש לחלוטין, כך כאשר הלחות והרטיבות מתאדה במזג האוויר החם מתאפשר גם ניקוי של הגג שמכין אותו בצורה הטובה ביותר לאיטום. יתרה מכך, בעלי מקצוע רבים זמינים בעונות הקיץ יותר מאשר בחורף, והמחירים מוזלים עקב השוק הרווי. יתרון נוסף הוא כי בחורף עלולות לקרות נזילות שניתן למנוע מבעוד מועד אם האיטום נעשה בעונת הקיץ, שהיא העונה היבשה. זכרו שלא משנה עד כמה תשקיעו בחומרי האיטום, האיכות שלהם היא מיטבית כאשר התחתית יבשה.

חותם קירות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא