חיפוש

ממה מורכב השתל הדנטלי – איך הוא מחזיק כ"כ הרבה זמן

באמצע המאה ה-20 קבוצה של חוקרים מאירופה המציאו את השתל הדנטלי ויצרו מהפכה של ממש בעולם רפואת השיניים.

מאז השתלים הדנטליים רק הוסיפו להשתכלל ולהשתפר והיום אדם שאיבד את השיניים שלו יכול להנות משחזור מלא ברמה גבוהה בעזרת אותם שתלים דנטליים שיתפקדו ויראו כשיניים טבעיות לחלוטין.

בנוסף, השתלים הדנטליים של ימינו יכולים להחזיק שנים רבות.

אז כיצד השתלים הדנטליים מאפשרים את כל הטוב הזה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

ממה בעצם מורכב השתל הדנטלי המודרני

השתל הדנטלי של ימינו הוא מבנה מתכתי דמוי בורג המוחדר לעצם של המטופל ומשמש לעיגון שיניים מלאכותיות. השתל עצמו עשוי ממתכת אצילה שהיא קבוצה של מספר סוגי מתכות נדירים העמידם לקורוזיה וחמצון ובכך נמנעת תגובה כימית עם הגוף. לייצור השתלים בדרך כלל משתמשים במתכת מסוג טיטניום אף כי לעיתים נעשה שימוש גם בזירקוניום דו-חמצני.

לאחר שמחדירים את השתל מחברים לצידו האחר שיניים מלאכותיות. לשם כך משתמשים במגוון רחב של טכניקות, כך לעיתים מחברים גשר שהוא למעשה רצץ של מספר כתרים, במקרים אחרים נעשה שימוש בשיניים תותבות נשלפות או בשיניים תותבות שניתן להבריג ישירות לשתל הדנטלי. באשר לחומרים מהם עשויים השיניים נעשה שימוש בסוגים שונים של חרסינה, סוגי פלסטיק עמידים או חומרים אקריליים.

 

כיצד שתלים דנטליים מחזיקים מעמד שנים כה רבות?

התשובה לשאלה זאת מושפעת משילובם של מספר גורמים חשובים:

התאמה נכונה של שיטה

כאשר רופא השיניים עושה בדיקה מעמיקה אודות מצבו הרפואי של המטופל ומצבו הפיזיולוגי של חלל הפה הוא יכול למעשה לזהות מבעוד מועד אילו שיטות השתלה יספקו למטופל תוצאה חזקה ועמידה ואילו שיטות יהיו בעייתיות עבור אותו מטופל ויובילו לקליטה פחות טובה של השתל הדנטלי ולצורך לעבור טיפולי נוספים בהמשך הדרך.

 

תכנון וביצוע קפדני

במהלך הניתוח עצמו, דיוק רב יותר במיקום ובהחדרה של השתל יובילו לקליטה טובה יותר של השתל הדנטלי ולתוצאות שיחזיקו מעמד לאורך זמן. על מנת להוציא לפועל את הניתוח בצורה מדויקת יש להיערך מבעוד מועד ולתכנן בצורה קפדנית. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשתמש בהדמיה ממוחשבת שתאפשר דיוק מקסימלי בעת מיקום השתלים. לייזר הוא אמצעי נוסף שעשוי לסייע לרופא השיניים להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר שכן החיתוך באמצעות קרן לייזר מאפשר שליטה גבוהה יותר

 

תחזוקה נכונה

המרכיב האחרון שישפיע על אורך החיים של השתל הדנטלי הוא רמת התחזוקה. היגיינה נכונה חשובה מאוד לשמירה על בריאות השיניים, אך בשלבי ההחלמה מהחדרת השתלים החשיבות של היגיינה קפדנית ותחזוקה נכונה גבוהה אף יותר ותשפיע על מצב השתלים שלכם ורמת העמידות שלהם בשנים הבאות.

כל טיפול דנטלי צריך להתבצע בצורה נכונה ולהיות מתוחזק כראוי, אך כאשר מדובר בשתלים דנטליים התוצאה של שילוב בין טיפול נכון, התאמה גבוהה וביצוע קפדני תוביל לכך שתוכלו להנות מהשתלים במשך שנים רבות.

 

אישה עוברת טיפול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »