חיפוש

מהו טווח המחירים של תכשיטי סוליטר

סוליטר פירושו בודד, ומדובר בטבעות שבהן משובץ יהלום אחד בלבד. טבעות אלה  עדינות ואלגנטיות והן הפכו לפופולריות במשך השנים בהצעות נישואין. ניתן למצוא טבעות סוליטר במגוון עיצובים מיוחדים, עם יהלומים בחיתוכים שונים, בגוונים מיוחדים וכדומה. אבל מה המחיר של טבעות סוליטר ומה משפיע עליו?

 

דירוג היהלומים

כשאתם רוכשים טבעות אירוסין סוליטר חשוב לשים לב למראה, למקוריות היהלום אבל גם למחיר. יש ארבעה גורמים שמשפיעים על דירוג היהלום ובעקבות כך גם על המחיר שלו.

 

משקל

זהו אחד המאפיינים המוכרים יותר של יהלום. המשקל נמדד בקראט. זוהי יחידת משקל מזערית שמקבילה לחמישית גרם. 1 קראט שווה ל-0.2 גרם, 5 קראט שווה ל-1 גרם וכדומה. ככל שהיהלום שוקל יותר – כך גם הוא יעלה יותר.

 

צבע

לא מדובר בצבע במובן הרגיל שאנחנו מכירים, אלא במובן מדעי יותר. ביהלום מסתכלים על כמות הרוויה של קרני האור שבתוך האבן. מדרגים את היהלומים באותיות מהצבע הטוב ביותר לצבע הנמוך ביותר בשוויו.  ככל שכמות הרוויה גדולה יותר כך היהלום יהיה יקר יותר.

בתוך צבע נכנס גם אלמנט של זריחה- כלומר פלורסנטיות. ביהלומים בוחנים את כמות האנרגיה הנפלטת בעת חשיפת היהלום לאור של קרניים אולטרה סגולות. לא כל היהלומים יזרחו, אך ככל שהזריחה חזקה יותר- כך היהלום יהיה יקר יותר.

 

ניקיון

גם פה יש מספר דרגות שמסמנות את הניקיון של היהלום. לא מדובר בניקיון של היהלום מבחינת ההברקה שלו- אלא בצלילות שלו ובפגמים הפנימיים והחיצוניים הנגלים לעין. גמולוגים מומחים בוחנים את מספר הפגמים, את הגודל שלהם, הברק והצבע שלהם.

פגמים יכולים להיווצר עקב שריטות, גבישים שנוצרו בתוך היהלום, ליטוש יתר ועוד. ככל שהיהלום מתקרב לדרגת ניקיון מושלמת יותר כך השווי שלו יעלה.

 

חיתוך

יש מספר צורות חיתוך שונות שמקובלות ליהלומים, ביניהם חיתוך אמרלד, חיתוך טיפה, חיתוך נסיכה ועוד. יש חיתוכים שהשווי שלהם יהיה גבוה יותר מאחר וקשה יתר לבצע אותם באופן מדויק- לדוגמא, החיתוכים העגולים. את החיתוך בוחנים על פי הסימטרייה של היהלום ואיכות הצחצוח והליטוש הסופית.

 

יהלומי מעבדה

דבר נוסף שמשפיע על מחיר של תכשיט משובץ יהלומים הוא האם מדובר ביהלומים שנמצאו בטבע או ביהלומים שנוצרו במעבדה. במהלך השנים הטכנולוגיה התפתחה וניתן היה לייצר את חומר הגלם במעבדות מיוחדות.

מדובר בייצור שהוא זול יותר מליטוש של חומר שנמצא בטבע, ולכן יהלומי מעבדה יימכרו במחיר נמוך יותר. זה לא אומר שלא מדובר ביהלומים מקוריים עם כל התכונות של יהלומים- פשוט תהליך הייצור והליטוש שלהם שונה.

 

מהו טווח המחירים?

אחרי שמומחים בוחנים את כל התכונות הם יוכלו לתת מחיר סופי ליהלום. טבעות סוליטר יעלו בין אלף שקלים לעשרת אלפים שקלים, וזאת בהתאם לשאר המאפיינים של הטבעת- החומר, אבני החן האחרות וכדומה.

טבעות אירוסין סוליטר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תכשיט
3 תכשיטים שכל אישה תשמח לקבל!

ידוע ומובן מאוד כמה נשים אוהבות לקבל מתנות מיוחדות ומעוררות התרגשות, במיוחד כשמדובר בתכשיטים יפהפיים ואלגנטיים. תכשיטים הם לא רק אביזר לענידה או קישוט קטן,

קרא עוד »
כסף או זהב
כסף או זהב? כך תבחרו

תכשיטים קיימים כבר מאות שנים, והם כבר לא רק לנשים. גברים עונדים תכשיטים באותה תקופה, והם הפכו פופולריים יותר ככל שחולפות השנים. אבל כשזה מגיע

קרא עוד »
צמיד
הכירו את תכשיטי חביב

אחד הקשיים המוכרים ביותר שעולים בקרב מי שמחפשים תכשיטים איכותיים נוגע למציאת חנות שמאפשרת איכות ללא תחרות. כבר שנים שאנחנו נמנעים מרכישה של תכשיטים לבת

קרא עוד »