חיפוש

מה עלול לקרות לריצוף מעץ במקרה של נזילה מהתקרה?

אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לחוות נזילה מהתקרה בין אם בבית ובין אם במשרד או בעסק. עם זאת, נזילות קורות בלי תזמון מראש ובלי שנרצה בכך, ואיתן עלולות להגיע בעיות נוספות כאשר בראש ובראשונה יש את בעיית העובש וקילופי צבע. כמו כן, במקרים בהם הרצפה בקומה מתחת עשויה מעץ, מדובר על בעיה גדולה הרבה יותר. אז מה כבר יכול לקרות לריצוף מעץ במקרה של נזילה מהתקרה? המשיכו לקרוא ותגלו בעצמכם.

 

ממה עלולה להיווצר נזילה בתקרה?

נזילה בתקרה נגרמת כאשר המים אינם עוברים במקומות בהם הם צריכים לעבור, אלא נמצאים ברחבי התקרה בתוך הבטון עצמו. במקרים אלו, המים בתקרה מחלחלים למטה, עד שלבסוף הם נוזלים מהתקרה על הרצפה, ואלו הם הסיבות העיקריות לנזילות אלו:

  1. בעיות בצנרת המים – הגורם העיקרי לנזילות בתקרה הוא בעיות בצנרת המים או הביוב אשר עוברת דרך התקרה. בעיות אלו יכולות להיות סדקים וחורים בצינורות, שבר בצינור, התנתקות של הצינורות ועוד.
  2. בעיות באיטום התקרה – לעיתים, במיוחד בימי חורף גשומים, כאשר ישנה בעיה באיטום התקרה מי הגשמים חודרים אל תוך התקרה, ובכך מציפים אותה וגורמים לנזילה מהתקרה.
  3. הצפות – במבנים רבי קומות, כאשר ישנה הצפה בקומה שאינה קומת קרקע, המים שנאגרים בקומה מעל מחלחלים בתקרה של הקומה שמתחת, ובכך נוצרת נזילה מהתקרה בקומה שמתחת לקומה המוצפת.

 

מה עלול לקרות לריצוף מעץ במקרה של נזילה מהתקרה?

כאשר מדובר על מקרה של נזילה מהתקרה בקומה בה הריצוף עשוי מעץ, פרקט, מלבד הנזק לתקרה, הריצוף עלול להינזק באופן רב. מאחר שמדובר על עץ, המים שנוזלים מהתקרה על הריצוף אינם עומדים במקומם ומחכים להתאדות או לייבוש, אלא הם נספחים אל תוך העץ וכאן מתעוררת הבעיה. ריצוף עץ אשר ספח מים, מתנפח בצורה כלל לא אסתטית, אשר פוגעת בנראות של הריצוף, ולעיתים אף אינה מאפשרת לדרוך על הריצוף.

 

כיצד ניתן לטפל בריצוף מעץ שניזוק מנזילה בתקרה?

על מנת לטפל בריצוף מעץ שהתנפח או ניזוק בדרך אחרת בשל נזילה מהתקרה, ישנם מספר שלבים שיש לעשות.

 

שלב ראשון – טיפול בנזילה

על מנת לטפל בריצוף, תחילה יש לטפל בשורש הבעיה, קרי הנזילה מהתקרה. לשם כך, יש צורך באינסטלטור אשר מספק שירותי איתור נזילות מהתקרה. לאחר מכן, יהיה ניתן לטפל בנזילה ולמנוע את ההרס החוזר של ריצוף העץ.

 

שלב שני – טיפול בריצוף העץ

לאחר שטיפלנו בשורש הבעיה, הלוא הוא הנזילה עצמה, נוכל לפנו לטיפול בריצוף העץ. אם כן, שלב זה משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לרמת הנזק שנגרמה לריצוף. לעיתים, נוכל להסתפק בייבוש על הריצוף ושיקום כזה או אחר. לעומת זאת, במקרים חמורים, יהיה עלינו להחליף את הריצוף ההרוס.

תיקון נזילה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »