חיפוש

מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים לפתיחת תיק פלילי, לכן יש להתכונן לחקירה באופן הדרוש.

 

פנו לעורך דין פלילי

יצירת קשר עם עורך דין פלילי לאחר קבלת זימון לחקירה משטרתית היא הכרחית ויכולה להציל חשוד מביצוע טעויות גורליות במהלך החקירה. ייעוץ לפני חקירה משטרתית ילמד את הנחקר בפני מה הוא עומד ועל אילו שאלות הוא יצטרך לענות. בנוסף, עורך דין פלילי ידע לפרט בפני החשוד את זכויותיו לאורך כל הליכי החקירה וההליכים המשפטיים שעלולים להיפתח, כמו זכות השתיקה, הזכות לקרוא בעיון את פרוטוקול החקירה, והאיסור על חיפוש בטלפון הסלולארי ללא צו בית משפט ועוד.

 

הימנעו מביצוע פעולות חשודות

במידה וקיבלתם זימון לחקירה משטרתית, קיימת סבירות גבוהה כי הליכי החקירה נגדכם כבר בשיאם ואף יותר מכך- במקרים רבים הזימון לחקירה משטרתית מתבצע רק לאחר שגורמי החקירה ביצעו איסוף מידע נרחב אחר החשוד. על כן, כתוצאה מהיתכנות כי מתבצע מעקב אחר פעילותיכם היומיומית, חשוב להימנע מיצירת קשר עם גורמים מפוקפקים או ביצוע כל פעולה שעלולה להתפרש בתור עבירה פלילית. בשלב מאוחר יותר, המשטרה תעשה שימוש במידע שאספה, ותעמת את החשוד עימו לאורך החקירה.

 

הטיפ החשוב ביותר- שימרו על קור רוח

אין ספק שחקירה משטרתית היא אירוע לא נעים שמומלץ להימנע ממנו ככל הניתן, אך במידה והזימון כבר הגיע אליכם, חשוב מאוד לשמור על רוגע ולהימנע מאיבוד עשתונות. הסיבה המרכזית לכך היא שכאשר חוקר מזהה לחץ או חרדה בקרב הנחקר, הוא עלול לפרש את הדבר כראיה לכך שהנחקר אכן ביצע את הפשע בו הוא חשוד. במקרים כאלו הדבר ידרבן את החוקר להפעיל עוד ועוד לחץ על הנחקר במטרה לשבור את ניסיונות ההסתרה. בנוסף, כאשר אדם נכנס ללחץ גבוה, הוא נוטה לאבד שליטה על המילים שיוצאות מפיו ואף להודות במעשים שהוא כלל לא ביצע או להאמין למניפולציות של החוקר. שימרו על מזג רגוע ובמידה ובחרתם לענות על שאלה – עשו זאת בצורה ישירה וברורה.

 

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים

קיימים מספר אספקטים לבחירת עורך דין טוב. כמות הניסיון של עורך הדין היא היבט מרכזי אשר יכול להשפיע רבות על רמת תפקודו ובקיאותו בהליכים המשפטיים והפסיקות. ככל שעורך דין צובר יותר ויותר זמן בתפקיד, הוא נחשף להליכי חקירה רבים ולומד כיצד נכון לפעול בסיטואציות רגישות מול גורמי משטרה וגורמי משפט. בנוסף, מומלץ לבחור בעורך דין שיש לכם קשר אישי טוב עימו.

 

סיכום

עומדים בפני חקירה משטרתית? זכרו שאתם לא לבד ושגם כעת יש גורמים אליהם ניתן לפנות ולקבל סיוע וייעוץ. פנו בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי שידע להכין אתכם לחקירה המתקרבת באופן הטוב והמקצועי ביותר.

מה לעשות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא