חיפוש

מה זה פייטן לשבת חתן ומה תפקידו

כל כך הרבה כתבות והמלצות על אולמות, שירותי הסעדה, שירותי הסעות ושירותי כספות לחתונה שלרגע אנחנו שוכחים את ההיבט הרוחני.

ההיבט הדתי של הטקס. בסופו של דבר, אנחנו זזים כל החיים בין שבטים.

פייטן הוא איש הרוח והדת לשבת החתן שלכם, ותפקידו ומהותו באותו היום היא הרבה יותר גדולה מהמשתמע.

 

מי אתה פייטן יקר

קודם כל, נתחיל מהדברים הקטנים. פייטן הוא איש דת הבקיא בכל התפילות והברכות המיוחדות במסגרת הדת היהודית. תפקידו של הפייטן שנשכר על ידי המשפחה הוא לספק נפח דתי ורוחני לאירוע אותו חוגגים. בהקשר שלנו, פייטן לשבת חתן אחראי ללוות את החתן מרגע העלייה לתורה והוא איתו ועם המשפחה לאורך כל היום. הוא מוסיף לכל חלק ביום תפילות, ברכות וזימרה מהדת.

 

מה ההבדלים

שבת החתן היא מסורת נהדרת. זהו למעשה יום חג בשבת שקודמת ליום החתונה אצל עדות אשכנז, ובעדות המזרח זוהי השבת הראשונה שאחרי הטקס. ההבדל המרכזי הוא בנוסחי התפילות ומועד השבת לחגיגה זו

 

למה לקחת פייטן

כפי שנאמר בהתחלה, הדת היא למעשה ההיבט הרוחני של חיינו. באירוע מרגש ומשמח כמו חתונה, אפשר לרגע לשכוח את כל העניין הרוחני שמביאה הדת, ואנחנו כמובן לא מדברים על הטקס. אלא על החיבור המשפחתי, הנחת, השמחה בהתאחדות השבטית שאין לה בהכרח זמן מוגדר במהלך ההכנות חתונה. מנהג השבת חתן מייצר את מרווח המן הזה להתקבץ ולשמוח בנחת עם אלו היקרים לליבנו והפייטן הוא מי שמכניס את הנפח הרוחני ודואג ללוות את כל היום במילים טובות, תפילות ומזמורים שכל אלו הופכים לאנרגיה רוחנית להנעמת היום.

 

דתי כרוחני

במדינת ישראל, יש איזושהי סלידה מכל ענייני הדת בהקשרים של חגים ומסורות שונות, כמובן שבמיוחד במגזר החילוני. כשחושבים על זה, צריך רגע ללכת אחורה לטיול הגדול שלנו. מי מאיתנו שהיה בהודו, בטח נכח בטקס דתי המוני או ביום מיוחד של תפילות בכפר בו לן. איך זה שכל כך קל לנו לקבל את מנהגי הדת של האחר, אך לסלוד ממנהגי רוח שלנו? האם זה בגלל המיתוג? האם זה בגלל הקרע? זה בגלל שלעיתים אנו מפרשים את הדת היהודית כדתית אך כל דת אחרת היא רוחנית. גם היהדות היא רוחנית.

 

שניפגש בשמחות

רק מלחשוב על שבת שמלאה בזמירות ודברי תפילה וברכה ממלאת את לב כותבי מאמר זה באושר. כמה זה נחמד שאחרי טקס כה גדול, עם ריכוז כל כך מורכב של אנרגיות שונות מאנשים שונים, אפשר להתכנס כל המשפחה יחד ולהטען בעוצמות ובשמחה חדשה. שמחה  אחרת. הפייטן רק מוביל את היום הזה. ראו אותו כמתווך רוחני שנשכר כדי למלא את יומכם ביחד עם החשובים לכם בנחת רוחנית – דתית.

 

זמר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אמן החושים
הופעת אמן חושים ב-2023

אמן חושים הוא סוג מסוים של אמן בתחום הקוסמות. אמני חושים משתמשים בידע, כישרון וניסיון כדי לייצר אשליה של כוחות על טבעיים. בעזרת טכניקות שמשלבות

קרא עוד »