חיפוש

מה זה סטנד אפ קומדי?

מופעי סטנד אפ פופולריים בקרב כל הקהלים הפוקדים לעיתים קרובות את מועדוני הסטנד אפ כדי לצחוק ולשחרר אנרגיות. מה זה סטנד אפ ומדוע הוא חשוב – על כך במאמר הבא.

 

מה זה סטנד אפ קומדי?

מבחינת משמעות המילים בלועזית, Stand up = לעמוד, Comedy = קומדיה. כלומר, קומדיה בעמידה! הקומדיה נעשית על ידי אדם שעומד ומצחיק את הקהל באמצעות מונולוג שמתפתח לאלתור, לאינטראקציה עם הקהל והכל בצורה הומוריסטית. הסטנדאפיסט צריך להיות אדם מוכשר שיודע לצחוק על חוויות וסיטואציות משותפות במגזר מסוים של קהל. למשל, בדיחות וצחוק על התפקוד של הורים צעירים, התנהגות ילדים והתגובות של ההורים, הווי של החיילים בצבא, איך היה שהיינו קטנים, נושאים אקטואליים כמו פוליטיקה, קורונה וכד'. כלומר, יש לו יכולת לנווט בין נושא לנושא על פי הקהל ולהתאים את הנושאים לכולם.

מעבר לכך, המפגש עם הקהל מאפשר לסטנדאפיסט לאלתר ולצחוק על שם של אדם מסוים, הבגדים שהוא לובש, המקצוע שלו ועוד על פי שאלות שהוא שואל והתשובות שהוא מקבל. כל הדבר הזה נעשה בהומור ובחן כך שהקהל יודע שאין צורך להתבייש או להיפגע מהשאלות והצחוקים של הסטנדאפיסט ולכן יש בין השניים יחסי גומלין שמסבים הנאה לשני הצדדים. ישנם סטנדאפיסטים הנעזרים בהופעות שלהם באובייקטים שונים, מנגנים ושרים במהלך המופע או עומדים על במה ריקה עם מיקרופון ביד.

 

מה ההבדל בין סטנד אפ של פעם לסטנד אפ של היום?

שמדובר על סטנד אפ בעבר הכוונה היא למופעי הסטירה בשנות ה-60-70 בכל הנוגע לחברה הישראלית, שבו עסקו כמה שחקנים מובילים וקבועים. החלוץ המרכזי של הסטנד אפ באמצע שנות ה-80 היה שמואל וילוז'ני שצפה במופע רחוב של סטנד אפ בארה"ב והביא את הטרנד ארצה. ביחד עם שותף נוסף בשם בן זיידל הם הקימו את הקאמל קומדי קלאב, שם העניקו הזדמנות לצעירים רבים שמהם פרצו הרבה סטנדאפיסטים מוכרים וחביבים על כולם.

כיום אף ישנם מרתונים שמאפשרים לכמה סטנדאפיסטים לעלות אחד אחר השני לבמה ולהצחיק את הקהל. מאחר וטרנד הסטנד אפ תפס תאוצה בשנות ה-90, החלו לשדר גם מופעים כאלו בטלוויזיה ולהזמין מופעי סטנד אפ לאירועים פרטיים – טרנד שהוא מאוד פופולרי כיום.

 

לאלו אירועים מתאים יותר להזמין סטנד אפ קומדי?

סטנד אפ קומדי מתאים לכל אדם ולכל גיל ולכן האפשרויות להזמנת המופע לאירועים הן רבות. המופע מתאים מימי הולדת לילדים ועד לימי הולדת של סבא וסבתא, בר או בת מצווה, ימי נישואין, חתונות זהב, מסיבת רווקות או רווקים, וועדי עובדים, חברות, ימי גיבוש וכד'. לא משנה מה המטרה הסטנדאפיסט צריך ליצור דינמיקה עם הקהל העומד מולו, לשתף אותו בקטעים שונים ולגרום לו לחוויה בלתי נשכחת וקורעת מצחוק. לפרטים נוספים הקליקו https://standup-now.co.il.

פרפומי סטנדאפיסט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אמן החושים
הופעת אמן חושים ב-2023

אמן חושים הוא סוג מסוים של אמן בתחום הקוסמות. אמני חושים משתמשים בידע, כישרון וניסיון כדי לייצר אשליה של כוחות על טבעיים. בעזרת טכניקות שמשלבות

קרא עוד »