חיפוש

מה זה הרצה, והאם צריך לבצע אותה באופנוע?

מסביב להרצה נרקמו אמונות רבות במהלך השנים, ובוודאי תשמעו דעות רבות ושונות לגביה. באופן הפשוט ביותר – מדובר על פרק זמן שבו יש לנהוג את אופנוע חדש במהירות מתונה ובעדינות, על מנת לאפשר לו להתרגל למצב של פעילות חלקה. מה זה בדיוק אומר? במאמר הבא.

 

רכישת אופנוע חדש

אין אירוע מרגש כמו רכישת אופנוע חדש! הפגישה הראשונה עם הכלי הנוצץ, ההנחיות מצד נציג הסוכנות או המכונאי, וכמובן…

ההרצה! הרצה היא נושא שרקם סביבו אמונות וגישות רבות ושונות, ומהר מאוד תגלו שכל אדם ממליץ על מנהגים שונים בעת

ההרצה.

כשאנו קונים כלי חדש, אחת האופציות היא רכישת אופנוע מאופנועי מטלון, או מאחת הסוכנויות והמוסכים האחרים באזור.

בעת שאתם מקבלים לידיכם את האופנוע, הנציג המוסר ייתן לכם את ההנחיות המסבירות גם כיצד להתנהג בזמן ההרצה.

 

מהי הרצה?

באופן הפשוט ביותר – הרצה היא תהליך הדרגתי המאפשר לחלקי האופנוע להתרגל זה לזה. מה הכוונה? ובכן, חלקים של אופנוע מיוצרים בפס ייצור, ולכן הם עשויים להיראות זהים לחלוטין לעין שלנו – למרות שאין זה כך. בין החלקים קיימים הבדלים קטנים – ולמעשה אף חלק אינו זהה לאחיו. ההרצה מאפשרת לחלקים "להתרגל" לעבוד זה עם זה, ובתהליך זה הם משויפים ונשחקים למידה הנכונה המאפשרת עבודה חלקה.

 

איך עושים הרצה לאופנוע?

בכל אופנוע יש נוהגי הרצה שונים, וההמלצה החמה ביותר היא תמיד ללכת ע"פ הוראות היצרן. ברוב המקרים מדובר בכמה מאות הקילומטרים הראשונים – שבהם יש לנהוג מתחת למהירות מוגדרת, ומתחת לסל"ד מסוים.

 

גישות שונות להרצת אופנועים

יש גישות שונות בתכלית זו מזו לטובת הרצה של אופנועים, ולכל גישה יש את החסידים שלה. בעוד חלק מהגישות הן שמרניות ודוגלות במהירות נמוכה במשך קילומטרים רבים, גישות אחרות הן קיצוניות לצד השני – וטוענות שיש להעמיס את המנוע כמה שניתן! כיצד נדע באיזו גישה לבחור? שוב, ע"פ הוראות היצרן, ואם אתם מתלבטים – אל תתעצלו אף ליצור קשר עם היצרן המקורי.

 

ומה חוץ מהרצה?

רכישת אופנוע חדש טומנת בחובה מספר אלמנטים נוספים וחשובים, ועליהם נפרט בפסקה זו.

 

רכישת קסדה ומיגונים

הקפידו לרכוש קסדה המתאימה לכם, וזכרו שאין צורך להוציא הון תועפות לשם כך. כיום השוק מציע קסדות המעניקות תמורה נהדרת למחיר שלהן – שהוא הוגן לחלוטין ומסתכם בכמה מאות שקלים בלבד.

 

ביטוח לאופנוע

כשאתם בוחרים ביטוח, עומדות בפניכם האופציות של ביטוח ג' או ביטוח מקיף, שהרי ביטוח חובה הוא פשוטו כמשמעו – חובה בכל מקרה. אנו ממליצים לעשות ביטוח צד ג', מכיוון שהוא לרוב זול יחסית – וכדאי שיהיה. מבחינת ביטוח מקיף, הדבר תלוי בערך האופנוע שלכם. במידה ומדובר באופנוע של 120 אלף שקלים שיצא מהניילון – ייתכן מאוד וכדאי לבטח במקיף! תתחדשו!

 

נסיעה מסוכנת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא