חיפוש

מה העונש על התחזות בחוק?

חושדים שיש לכם מתחזה בעסק? קיבלתם שירות מאיש מקצוע אשר גרם לכם לפקפק באמינות שלו? התחזות היא לא חוקית והעבריין צפוי לקבל עליה עונש על פי חוק.

חשבו על כל האנשים שסובבים אתכם – חברים, בני זוג, חברים לעבודה ושכנים. כנראה שלא יצא לכם לחשוב אולי אחד מהם מתחזה ומשקר בנוגע לזהות שלו, אך מקרים כאלה בהחלט קורים ויכול להיות שזה סובב גם אתכם. על מנת להרגיע אתכם חשוב שתדעו שהתחזות היא לא חוקית ומתחזים אשר נתפסים יכולים לקבל עונשים כבדים.

 

כולנו מתחזים מתי שהוא – מתי זאת עבירה?

התחזות נשמעת לנו ישר כמשהו מאוד חמור אשר רואים בטלוויזיה או שומעים עליו בעיתונים אך בפועל כולנו מתחזים בעיקר בפורים לדוגמא ואין זאת עבירה. מותר להתנהג כמו מישהו אחר או להרגיש אדם אחר ליום אחד, מה שאסור – הוא להשתמש בהתחזות על מנת לבצע עבירה פלילית שפוגעת באנשים אחרים. ניצול לרעה של התחזות הוא עבירה ועליו צפויים להישפט כתלות בחומרת וסיווג המעשה.

 

גניבת זהות – אני מישהו אחר

עיקר העבירה ועיקר ההתייחסות שיש בחוק היא לאנשים אשר מתחזים לאנשים אחרים קיימים ואמיתיים. שימוש בזהות חלופית של אדם קיים נחשבת מאוד חמורה ואפשר לקבל עליה מאסר של עד 3 שנים בכלא. באם ההתחזות היא לצורך השגת נכס או ירושה העונש אף צפוי להיות חמור יותר ולעלות ל-5 שנות מאסר.

 

זיוף מקצוע ותעודה

כאשר מזמינים אנשי מקצוע עושים זאת מתוך כוונה להזמין מישהו אמין שידע לעשות משהו שאנחנו לא יודעים לעשות ואפילו ידע לעשות את זה טוב מאוד. התחזות מבחינת זיוף מקצוע או זיוף של תעודה היא עבירה על החוק וצפויה לגרור עונש של עד 5 שנות מאסר.

באם אתם עתידים להשתמש לאורך זמן בשירות של איש מקצוע שמותיר אצלכם כמה סימני שאלה, אתם מוזמנים לפנות לחוקר פרטי כדוגמת ibpi.org.il אשר יוודא עבורכם שמדובר באיש מקצוע אמין בעל ידע אמיתי.

 

התחזות לצבא

על מנת להיתפס כחייל על ידי הסביבה די מספיק ללבוש מדים ובאופן מעמיק יותר להחזיק בחוגר. זיוף והתחזות לחייל היא עבירה על חוקי המדינה ועשויה לגרור עונש של עד 3 שנות מאסר. במקביל לכך, התחזות לבעל דרגה גבוהה יותר כאשר המתחזה הוא כבר חייל גם כן נחשבת לא חוקית והעונש עליה קל יותר ועשוי להגיע לשנת מאסר.

התחזות בחוק איננה חוקית כאשר אדם משתמש בה על מנת לבצע עבירה פלילית בעזרת הדמות אליה מתחזה. העונשים על התחזות תלויים בטיב ההתחזות לדוגמא יהיה שוני בין התחזות לבעל תעודה לבין התחזות לחייל, אך לרוב העונש צפוי להיות כ- 3 שנים ועשוי להגיע גם ל-5 שנים במקרים שנתפסים חריגים יותר על פי החוק.

איש מחזיק מסיכה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא