חיפוש

מה הם צינורות תצפית?

בכל הנוגע להקמת תשתיות על קרקע, ישנן פעולות שחייבים לבצע ולבדוק, אחרת עלולים לשלם מחיר יקר. המאמר יעסוק בצינורות תצפית המסייעים לפרויקטים שונים ולמהלך התקין של הכשרת הקרקע.

 

הכנת תשתיות לבנייה

אנשי המקצוע העוסקים בפיתוח קרקעות ובנייה חייבים לבצע בדיקות קרקע לפני שמכינים את התשתיות מסיבות שונות. למשל, יש צורך לאבחן את מצב הקרקע ולבדוק שהיא אינה מזוהמת. בנוסף, חשוב לבדוק את העמידות של הקרקע, הגמישות שלה, החדירות והמשקל שלה. כלומר, לחשב את צפיפות הקרקע בהתאם למשקל ולנפח שלה. במידה ולא מבצעים את הבדיקות כראוי יכולות להיווצר בעיות בהמשך. את הבדיקות מבצעים באמצעות פיאזומטר הנקרא גם צינורות תצפית.

 

מה הם צינורות התצפית?

צינורות אלו הם צינורות מחוררים שתפקידם לנטר דליפות. השיטה היא לקדוח אותם לקרקע על מנת לנטר את מי התהום ולקחת מהם דגימה. את הדגימה של שכבת הקרקע בודקים במעבדה ולאחר קבלת התוצאות ניתן לדעת מה טיב הקרקע והאם ניתן לבנות עליה. במילים אחרות, צינורות התצפית מאפשרים מדידה מדויקת מאחר והם שואבים את מי התהום בצורה אופטימלית. השימוש בהם נעשה בקידוחי ניסיון באמצעות ספירלה חלולה או קידוח שטיפה. בנוסף לכך, צינורות התצפית מסייעים על מנת למנוע דליפות של דלק כיוון שהם מסוגלים לשאוב אדי דלק שגם אותם בודקים.

 

מהם היתרונות של צינורות התצפית?

היתרונות של צינורות התצפית הם בעיקר שאיבה מדויקת של נוזלים על מנת שיהיה ניתן למדוד אותם. באמצעותם ניתן לבדוק כלונסאות לפני בנייה, לבדוק את צפיפות הקרקע ולנטר את מי התהום בקרקע, את המליחות שלהם והחלחול שלהם באדמה. הקוטר של הצינורות שונה על מנת לבצע קידוח בשיטות שונות כמו קידוח ספירלה חלולה שהיא שיטה של קידוח יבש, בקידוחים סביבתיים או בקידוחי התקנה של הצינורות. לא מדובר על קידוח רגיל אלא על קידוח המחדיר את המכשור שהוא למעשה צינורות התצפית.

 

תהליך התקנת הצינורות

תהליך התקנת צינורות התצפית נעשה לאחר שמהנדס הבנייה מכין תכנית קידוח מפורטת. התכנית נעשית בהתאם לאומדן של מפלס מי התהום בקרקע, העומק שיש להחדיר את הצינורות ושינויים שעלולים לצוץ במהלך הקידוח. את הקידוח עצמו מבצעים בשטח פתוח ללא עצים או תשתיות אחרות ולא מוסיפים חומרים פולימרים כפי שנהוג בשיטות אחרות. הקידוח עצמו יכול לקחת במשך ימים או במשך כמה שעות בהתאם למצב הקרקע ולאחר מכן מתקינים את המיגון של ראשי הקידוח.

לסיכום, כל האירוע של קידוח באמצעות צינורות התצפית נעשה בפיקוח של גופים שונים כמו המשרד לאיכות הסביבה, רשויות המים וכד'. במהלך הקידוח חייב להיות נוכח מהנדס מקצועי המתעד את ההתקנה ומפקח על העבודה. את העבודות חשוב לבצע באמצעות חברות מקצועיות המעסיקות עובדי שטח מוסמכים ויועצי קרקע שלהן ציוד מתקדם ואיכותי.

מכונת קידוח

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »