חיפוש

מה הוא הפיצוי המינימלי על איחור בטיסה?

כמטייל, מעט דברים יכולים להיות מתסכלים יותר מאשר איחור בטיסה. בין אם אתם יוצאים לחופשה או ממהרים לפגישה עסקית חשובה, עיכובים עלולים לשבש את התוכניות שלכם ולגרום לאי נוחות משמעותית. עם זאת, חיוני לדעת שיש לך זכויות כנוסע, במיוחד בישראל, שבה חוק שירותי התעופה (הידוע בכינויו חוק טיבי) מבטיח כי אתה זכאי לפיצוי מינימלי בגין עיכוב בטיסה.

במאמר זה, נעמיק בפרטי חקיקה זו ונבחן את הפיצוי המינימלי שניתן לצפות לו כאשר אתה מתמודד עם נסיבות כאלה.

 

הבנת חוק שירותי התעופה (חוק טיבי) והשפעתו על נוסעים

חוק שירותי תעופה, שנחקק בישראל כדי להגן על זכויות הנוסעים באוויר, קובע מסגרת מקיפה המסדירה פיצוי על איחור בטיסה. חקיקה זו חלה על כל הטיסות היוצאות מנמלי התעופה בישראל או המגיעות אליהן, ללא קשר למוצאה או רישום חברת התעופה. חוק טיבי לא רק שומר על זכויות הנוסעים אלא גם מטיל חובות מסוימות על חברות התעופה, תוך שימת דגש על אחריותן לספק פיצוי הולם כאשר הן לא עומדות בזמני היציאה או ההגעה המתוכננים שלהן.

הבנת חוק שירותי התעופה (חוק טיבי) והשפעתו על נוסעים

הגדרת פיצויים וקריטריונים לזכאות

על פי הוראות חוק טיבי, הנוסעים זכאים לפיצוי מינימלי בגין איחור בטיסה, בכפוף לקריטריונים מסוימים לזכאות. כדי להיות זכאי, הטיסה שלך חייבת לחוות עיכוב של לפחות שלוש שעות, כאשר האיחור מחושב מזמן ההמראה או ההגעה המתוכנן.

חשוב לציין כי סכומי הפיצויים יכולים להשתנות בהתאם למרחק הטיסה, החל מ-750 ש"ח לטיסות עד 1,500 ק"מ ועד 2,000 ש"ח בטיסות מעל 3,500 ק"מ. עם זאת, הפיצוי עשוי להיות מופחת ב-50% אם חברת התעופה הציעה לך טיסה חלופית באיחור של לא יותר מארבע שעות.

הגדרת פיצויים וקריטריונים לזכאות

נסיבות חריגות וההשפעה שלהן על הפיצויים

חוק טיבי אמנם מבטיח שנוסעים זכאים לפיצוי מינימלי על עיכובים בטיסה, אך הוא גם מכיר בכך שנסיבות חריגות מסוימות עשויות לפטור את חברות התעופה ממתן פיצוי. נסיבות אלו כוללות, בין היתר, תנאי מזג אוויר קשים, חוסר יציבות פוליטית, איומים ביטחוניים, החלטות בקרת תעבורה אווירית ובעיות טכניות בלתי צפויות הפוגעות בבטיחות הטיסה.

עם זאת, חשוב לציין שחברות התעופה חייבות להוכיח שנסיבות אלו היו באמת יוצאות דופן ומעבר לשליטתן. במקרה של ספק, מומלץ להתייעץ עם מומחים משפטיים שיוכלו להעריך את תקפותן של הנסיבות החריגות הנטענות על ידי חברת התעופה.

 

לסיכום

חוק שירותי תעופה בישראל מעניק לנוסעים זכויות והגנות חיוניות לנוכח עיכוב בטיסות. על ידי הבנת חוק טיבי והוראותיו, תוכל לעמוד על זכאותך לפיצוי מינימלי כאשר תוכניות הנסיעה שלך מופרעות. זכור לעמוד בקריטריונים לזכאות, לשקול נסיבות חריגות שעשויות להשפיע על הפיצוי, ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לתבוע את זכויותיך.

אמנם עיכובים בטיסות יכולים להיות מלחיצים, אבל הכרת הזכויות שלך על פי חוק טיבי מסמיכה אותך לנווט במצבים אלו בביטחון ולחפש את הפיצוי המגיע לך.

מה הוא הפיצוי המינימלי על איחור בטיסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »