חיפוש

מה ההבדל בין מטבח חוץ יוקרתי לפשוט?

אם אתם שואלים מהם ההבדלים בין מטבח חוץ יוקרתי לפשוט, התשובה טמונה בעיקר בעיצוב והדקורציה, בסוגי האביזרים המובנים במטבח ועוד. רגע לפני בניית מטבח או בחירת מטבח מוכן, ריכזנו עבורכם כמה דגשי מפתח שכדאי להביאם בחשבון – קראו וגלו. 

 

נוחות, עמידות ומה שבין לבין מטבחי החוץ השונים

במילים די פשוטות, אחד ההבדלים העיקריים בין מטבח חוץ יוקרתי למטבח פשוט, טמון ברמת הנוחות והנוחות שניתן לקבל בכל אחד מהנ"ל. בעוד כי מטבח חוץ יוקרתי כולל בד"כ מכשירי חשמל מתקדמים, גריל או כיריים מובנים, מקררים, אי מטבח ועוד, המטבחים הפשוטים פחות מצוידים ופחות מאובזרים.

בכל הנוגע לאבזור של מטבחי חוץ יוקרתיים, מכשירי החשמל במטבחים אלו נועדו לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים ולספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר. מצד שני, מטבח חיצוני פשוט עשוי להיות מורכב מציוד בישול בסיסי, כגון גריל נייד ומקרר קטן. למרות שאלו עשויים לבצע את העבודה דווקא די טוב, ייתכן שלא תהיה להם את אותה הרמה של עמידות ופונקציונליות כמו המכשירים היוקרתיים.

מטבחי חוץ

סוג העיצוב והאסתטיקה של מטבח החוץ

בסופו של יום, מטבחי חוץ יוקרתיים מבית אלקינצ'ו מתוכננים לעתים קרובות בצורה כזאת שיוכלו להשתלב באופן חלק עם הנוף שמסביב. בתוך כך, בעצם ניתן להתאים אותם להעדפות הספציפיות שלכם. באופן כללי, אלו הם 3 סגנונות העיצוב הנפוצים ביותר בישראל:

  • סגנון כפרי – מטבחי חוץ כפריים עשויים מחומרים כמו עץ סינטטי, עץ מלא ועוד, אך הם עשויים להיות פחות עמידים לשמש הישראלית הקופחת (תלוי בסוג העץ ועמידותו).
  • עיצוב תעשייתי  – מטבחים אלו עשויים מחומרים מרוכבים, כמו למשל מתכות, אלומיניום ועוד. אלו מטבחים עמידים במיוחד, אולי העמידים ביותר בשוק.
  • עיצוב מודרני – מטבחים אלו בד"כ יהיו מיוצרים מחומרי גלם כמו פורמייקה, פורצלן, קריסטל מבריק או מט, שילוב של זכוכיות ועוד.

 

סוגי הפריטים הנלווים למטבחי חוץ

בין אם אתם בוחרים לבנות מטבח פשוט או מטבח חוץ מפואר יותר, רוב המטבחים מגיעים בד"כ עם פריטים ומאפיינים נוספים כדי לשפר את החוויה הכוללת. למשל, חלק מהמטבחים מגיעים עם פינות ישיבה חיצוניות, אי-מטבח, תאורה חיצונית מתאימה ועוד.

הפריטים האלו לא רק מוסיפים לאווירה הכוללת של המטבח, אלא משפרים דרמטית ומשמעותית את הפרקטיות של המטבח שלכם. אם אתם מרבים לבשל ומתכננים להשתמש במטבח בכל עת, חשוב שהוא יהיה מאובזר. זה לא בהכרח אומר שהוא חייב להיות יוקרתי ויקר לבנייה, אבל כן מומלץ וחשוב להשקיע בציוד שלכם, במשטחי העבודה, בפתרונות האחסון השונים וכו'.

 

לסיכום, נעמיק מעט בעלויות מטבחי חוץ

בסופו של דבר, העלות היא גם הבדל עיקרי בין מטבחי חוץ יוקרתיים לפשוטים יותר. בשל סוגי מכשירי החשמל, החומרים ואפשרויות ההתאמה השונות, מטבחי חוץ יוקרתיים יכולים להיות יקרים יותר באופן משמעותי מאשר המטבחים הפשוטים. עם זאת, ההשקעה עשויה להיות שווה את זה למי שמחפשים ליצור מרחב אירוח ובישול חיצוני ובכך להעלות את ערך הנכס.

לסיכומו של עניין, אפשר לראות את ההבדלים בין מטבח חוץ יוקרתי לפשוט במונחים של עמידות, עיצוב ואסתטיקה, מאפיינים שונים ועלות כללית. בעוד שלשתי האפשרויות יש את היתרונות שלהן, הבחירה ביניהן תלויה בסופו של דבר בהעדפות אישיות, בתקציב ובצרכי הבישול ו\או האירוח שלכם.

מטבח חוץ יוקרתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כיור מטבח
איך מחליפים כיור מטבח

כיור המטבח הוא אחד המתקנים הנפוצים ביותר בבית. עם הזמן, הוא יכול להיות בלוי, מיושן או פגום, ודורש החלפה. למרות שהמחשבה על החלפת כיור מטבח

קרא עוד »