חיפוש

מה גורם לצבע השיניים להשתנות?

שמירה על היגיינת הפה היא עניין שנכנס למודעות בשנים האחרונות. איזה כיף זה שיניים לבנות וחיוך יפהפה? אך לצערנו, עם השנים השיניים שלנו משנות את צבען, מתכהות, מתמלאות בכתמים לפעמים ואפילו זזות. מה יכולים להיות הגורמים לשינוי הצבע בשיניים, וממה כדאי להימנע בכדי לשמור על השיניים שלנו לאורך זמן?

ישנן נסיבות טבעיות כמו גיל, גנטיקה ותאונות שקורות בקרב חלל הפה והשיניים אשר משפיעות על נראות השיניים. אך מעבר לכך, ישנם מוצרים שאנחנו צורכים שמשפיעים גם הם על חלל הפה ועל צבען של השיניים. הנה כמה מהם בעלי ההשפעה החזקה ביותר:

 

קפה

כן כן, המשקה שנותן אנרגיה בבקרים וידוע בכל בית בעולם עקב יכולתו לעורר אותנו, הוא כזה שמכתים לכם את השיניים. כבר הוכח כי שתייה מרובה על בסיס יומי של קפה משנה לנו את צבע השיניים לצבע צהוב יותר, זאת עקב מולקולות צבע שנדבקות לשיניים, מתקבעות ומשנות את צבע השן. אפשר למצוא לכך פתרונות באתר דנטל מדיקל סנטר.

 

משקאות ומאכלים חומציים

לחומצה יש יכולת לפרק את השכבה החיצונית בשיניים ולהחליש את השן. כאשר אוכלים מאכלים חומציים וסוכרתיים כמו פירות הדר, פירות מיובשים שהם בעלי ריכוז גבוה של סוכר ונוטים להיתקע בשיניים ולשחרר את הסוכר הזה לחלל הפה, סוכריות חמוצות, משקאות קלים ומוגזים שמלאים בסוכר ועוד, שכבת האמייל בשן מתפרקת מהר יותר.

 

ריפלקס חומצתי

אוכל מסוים יכול להעלות חומצה ממערכת הקיבה והעיכול אל הפה. זה יכול להשתנות בין אדם לאדם בהתאם לאופי מערכת העיכול וגם בהתאם לרגישויות שונות. מבלי לשים לב אותה החומצה משבשת את שכבתה העליונה של השן, שכבת האמייל ולאורך זמן מחלישה אותה כך שכתמים יידבקו אליה בצורה שוטפת.

 

פירות יער

פירות יער כמו אוכמניות ופטל הם פירות בעלי צבע טבעי מרוכז וחזק. אכילה מרובה שלהם יכולה להכתים את חלל הפה בצבע אדום וורוד וכך גם את השיניים, אם לא נדאג לנקות אותם בזמן, אלו כתמים שיכולים להצטבר ולהישאר על השיניים.

 

אלכוהול

אלכוהול מייבש את הגוף ואת חלל הפה. לרוק, יש סגולות שלא ניתן להחליף וכאשר הפה מיובש זה יכול להוביל למחלות פה, ריקבון השיניים ודלקות חניכיים. כל אלו בעלי השפעה לטווח ארוך על חוזק השן וכאשר היא נחלשת, צבעה משתנה במהרה.

 

מאכלים קשים

לעיסה של מאכלים קשים כמו קרח וצנימים יכולה להוביל לשברים קטנים בשיניים כאלו שאפילו לא נראים לעין, פירוק שכבת האמייל וכך, השיניים נחלשות ומשנות צבע. גם מאכלים בעלי ריכוז עמילן גבוה כמו לחם וצ'יפס אשר נוטים להיתקע בשיניים, מגדילים את הסיכון לרובד. כעת, אתם יודעים ממה להימנע, ממה להיזהר ואילו מאכלים ושתייה יש לצרוך בכמות מבוקרת, אז חיוך נעים לכולם.

 

צבע שן לשנות

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא