חיפוש

מה בודקים באבחון MOXO

אבחון MOXO הוא אבחון שהומצא בשנת 2008 בישראל על ידי ניר יכין, אחד ממקימיה של חברת פתרונות נוירו-טכנולוגיים בע"מ. יחד עם אדווה פלג ועמית כינור, שותפיו לחברה, פותח, נבדק ותוקף המבחן בין השנים 2008-2010. אבחון MOXO הוא מבחן ממוחשב שנועד לסייע באבחון מספר תחומים מרכזיים בהפרעת קשב וריכוז, על מנת לאפשר טיפול מדוייק ויעיל שישפר את איכות חייהם של הסובלים מההפרעה. מאז תחילת השימוש בו ועד היום, אבחון זה נחקר ותוקף מספר רב של פעמים ונחשב לאמצעי העדכני ביותר לאבחן תחומים מסויימים של בעיות קשב וריכוז.

איש מאובחן

מהלך האבחון

אבחון MOXO הוא מבחן ממוחשב, שאורכו 15 דק בגרסה לילדים ו18.2 דקות בגרסה למבוגרים. המבחן מחולק ל8 חלקים שווים, במהלכם נבחנת היכולת לבצע מטלה פשוטה, הכוללת זיהוי ותגובה ל"אובייקט מטרה" והימנעות מתגובה כאשר מופיע אובייקט אחר. לדוגמה, המטלה יכולה להיות לחיצה על מקש רווח בכל פעם שמופיעה צורת משולש על המסך והימנעות מלחיצה כאשר מופיעה צורת ריבוע. בחלק מחלקי המבחן משולבות הסחות דעת המדמות הסחות דעת המתקיימות בחיי היום יום. הסחות הדעת, המוצגות בשולי המסך במהלך המטלה, יכולות להיות חזותיות, שמיעתיות או משולבות. לדוגמה, הסחת דעת יכולה להיות סרטון אנימציה של כלב נובח, קול נביחה ללא סרטון או סרטון אנימציה של כלב נובח המשלב את צליל הנביחה.

 

 

המדדים הנלקחים באבחון

במהלך האבחון נמדדים מספר פרמטרים- מהירו התגובה במהלך ביצוע המטלה, מספר הלחיצות המיותרות, מספר הלחיצות השגויות, ומידת ההצלחה במטלה. באמצעות מדידת התפקוד במדדים אלו תוך בחינת התגובה לסוגים שונים של הסחות דעת, ניתן להסיק באופן מדוייק על קשיים בתחומי הקשב המרכזיים.

 

תחומי קשב הנבדקים באבחון MOXO

הפרעה בתחום הקשב והריכוז היא הפרעה נוירו-ביולוגית, שיכולה לבוא לידי ביטוי במספר תחומים שונים זה מזה. באבחון MOXO ניתן לזהות קשיים בארבעה תחומים הנחשבים למרכזיים:

  • תחום הקשב: הפרעה בתחום זה מתבטאת בקושי להתמקד בפרטים מסויימים או להפנות תשומת לב לסביבה.
  • תזמון: הפרעה בתחום זה מתבטאת בקושי להגיב במסגרת זמן קצוב, גם כאשר התגובה הנכונה ידועה.
  • אימפולסיביות: הפרעה בתחום זה מתבטאת בקושי להימנע מקבלת החלטות פזיזה, המתבצעת לפני הערכה מלאה של הסיטואציה.
  • היפראקטיביות: הפרעה בתחום זה מתבטאת בקושי בהמנעות מפעולות שאינן הכרחיות – הן תנועתיות והן בדיבור – ובוויסותן.

 

מתי כדאי לערוך את האבחון?

לזיהוי של הפרעות קשב וריכוז יש השפעה מכרעת על איכות החיים של הסובלים מההפרעה. ההמלצה היא לאבחן הפרעת קשב מוקדם ככל האפשר, אך גם אבחון בגיל מבוגר יכול לאפשר טיפול ושיפור משמעותי באיכות החיים. בין אם מדבר בילד המתקשה בבית הספר או מבוגר בעל קריירה כ מומחה איטום המרגיש שיכולות הקשב והריכוז בולמות אותו מלהתקדם ולהצליח – אבחון MOXO מתאים לכולם ומאפשר זיהוי והתאמת טיפול בבעיות קשב וריכוז לכל הגילאים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »