חיפוש

מהן עדשות פריזמה ומתי נשתמש בהן

עולם האופטיקה הולך ועובר שינויים והתפתחויות לאורך השנים. מי שהחל את דרכו בתור עולם עם היצע מוגבל לפתרונות של בעיות ראייה, הפך היום לאחד העולמות העשירים ביותר בעדשות שונות, טיפולים שונים ושיטות להתמודדות עם מגוון בעיות שונות שאנשים רבים מסביב לעולם חווים. כדי לטעום מעולם האופטיקה, בואו ונתמקד בעדשות פריזמה ונבין באילו מצבים בדיוק הן יעילות.

 

עדשות פריזמה – מה זה בכלל?

עדשות פריזמה הן עדשות מיוחדות שמורכבות בצורה ייחודית, כאשר הבסיס שלהן עבה ואילו הקודקוד שלהן דק. מדובר על עדשות שקופות, שהודות לעובי המשתנה שלהן האור שעובר דרכן משנה את המהירות שלו כאשר הוא עובר מהקודקוד הדק שלהן אל הבסיס העבה שלהן.

שינוי המהירות של האור גורם לקרני האור להתעקם ולשנות את הכיוון שלהן, כאשר העוצמה של השינוי תשתנה בהתאם לעובי העדשה, לכוח העדשה וכן בהתאם לחומר שממנו העדשה עשויה.

 

עדשות פריזמה בעולם רפואת העיניים והאופטיקה

עדשות פריזמה משמשות לתיקון פריזמטי במשקפי ראייה. עדשות פריזמה יגרמו לכך שהאובייקט שעליו מסתכל המתבונן כאשר הוא מרכיב את המשקפיים ישנה את כיוונו לכיוון מאונך, מאוזן או לכיוון שמשלב בין השניים ויוצר תמונה אלכסונית.

 

מתי משתמשים בעדשות פריזמה?

עדשות פריזמה נחשבות ליעילות במיוחד במקרים שבהם אדם מסויים סובל ממצב של פזילה. באמצעות הטכניקה והעיצוב המיוחד של העדשות, האובייקט שעליו האדם הפוזל יסתכל כאשר הוא מרכיב את המשקפיים יוסט אל עבר כיוון הסטייה של העין. באופן זה תוכל להימנע ראייה כפולה, ויוכל להתרחש מצב של ראייה דו עינית כהלכה. מצב של ראייה דו עינית נקרא גם מצב של ראייה בינוקולרית.

 

איפה אפשר להשיג משקפיים עם עדשות פריזמה?

ככלל, בכל בעיה רפואית כזו או אחרת הדבר החכם ביותר שתוכלו לעשות הוא להתייעץ עם רופא מומחה. בהתאם, גם בבעיות עיניים ובפרט בבעיה של פזילה יש להתייעץ עם רופא עיניים, אופטומטריסט ואורטופטיסט שמחזיקים בידע ובכלים שיכולים לסייע לכם להתמודד עם ראייה דו עינית.

משקפיים עם עדשות פריזמה ניתן לרכוש בכל חנויות האופטיקה והמשקפיים הגדולות והמוכרות, כמו גם בחנויות האופטיקה והמשקפיים הקטנות והבוטיקיות.

 

דברים נוספים שחשוב לדעת על עדשות פריזמה

עדשות פריזמה הן אינן טיפול בבעיית הפזילה, אלא רק דרך להתמודד עם האופן שבו מתקבלת התמונה על ידי הרואה הפוזל. במידה והרואה הפוזל מעוניין בכך, הוא בהחלט יכול לפנות לטיפולים אחרים שיוכלו לדאוג לכך שרמת הפזילה תופחת. למעשה, עדשות פריזמה עובדות יותר על המוח מאשר על העיניים, כאשר השבירה של קרני האור גורמת למוח ליצור תמונה אחת ברורה משתי התמונות הנפרדות שמתקבלות אצל הפוזל.

במקביל להרכבת משקפיים עם עדשות פריזמה, מומלץ לבצע תרגילי אימון לעיניים שיוכלו לחזק את שרירי העיניים ולסייע בראייה ברורה יותר.

 

עדשה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »