חיפוש

למה לצפות במהלך בדק בית?

עומדים לבצע בפעם הראשונה בדק בית? כמעט כל אחד מגיע לסיטואציה בה הוא צריך להזמין שירות של בדק בית, לרוב לפני רכישת הדירה הראשונה, בין אם זה מקבלן או מאדם פרטי. על מנת שתהיו מוכנים מבחינה מחשבתית ונפשית לביצוע הבדיקה הזאת, ריכזנו את כל מה שצריך לצפות אליו במהלך בדק בית.

 

בדק בית – מה חשוב להכיר לפני?

לפני שתבינו למה יש לצפות במהלך בדק בית, כדאי להכיר קודם כל את הבדיקה עצמה. מדובר בבדיקה שמבצעים לפני רכישה של בית או לפני ביצוע פעולות תשתית ובניין משמעותיות בנכס, כמו שיפוץ. במהלך בדיקה זו נבחן הנכס מבחינת כל ההיבטים שלו. המערכות השונות שיש בנכס נבחנות, ונעשים כל המאמצים המקצועיים למציאה של ליקויים או להסרת החשש שליקויים אלו קיימים.

בדק בית

הבוחן אליו תצפו

מי שיהיה הבוחן שיבצע את בדק הבית הוא איש מקצוע. חברות שמבצעות בדק בית שולחות אנשי מקצוע מוסמכים לכך, שהם לרוב מהנדסי בניין. מהנדסים אלו הם בעלי הידע הדרוש לביצוע בדק הבית ולבחינת הבית על שלל מרכיביו השונים והמגוונים, כמו גם הניסיון הדרוש.

 

בחינות תשתיות החשמל

הדבר הבא אליו צריך לצפות הוא ביצוע הבדיקות עצמן. בודק הבית יבצע מספר בדיקות קבועות, שהמטרה שלהן כאמור היא למצוא ליקויים או לשלול היתכנות שלהם, כמו גם לוודא שהתשתיות השונות עובדות בצורה טובה. תשתיות החשמל של הבית ייבדקו על ידי הבוחן, שיברר שאין בעיות בחשמל ושהמערכת מתפקדת.

 

בחינת תשתיות המים

בכל בית, בנוסף לתשתיות החשמל, ישנן תשתיות מים שונות ומגוונות. בודק הבית יברר שגם אין בעיה עם תשתיות המים השונות. בעיות כאלו עשויות להוביל לכך שמים לא יזרמו בצורה תקינה אל הפתחים השונים בבית, כמו לברזים ולמקלחות. בנוסף, בעיות כאלו עשויות להוביל לנזילות ודליפות.

בדיקות איטום

קצת רטיבות לא אמורה להזיק, גם אם נשפך לכם דלי מים בעת הניקיונות וגם אם קנקנן מלא במים מתנפץ בטעות על הרצפה. אלו לא אמורים להזיק מכיוון שהבית אמור להיות בעל אטימות ברמה מסוימת. בודק הבית יברר שאכן הבית אטום לנוזלים בצורה הדרושה ולפי התקנים השונים.

 

בחינת המבנה

בודק הבית יבצע גם בדיקות חזותיות. למשל, הוא ייבחן ליקויים שונים שעשויים להתגלות בקירות או על התקרה. הליקויים הללו מופיעים לרוב בצורה של סדקים, קטנים יותר או גדולים יותר. הופעת סדקים היא דבר לא תקין, ובודק הבית צריך לתת על כך את הדעת בעת הגשת סיכום הבדיקה.

 

קבלת מסמך המסכם את הבדיקה

הדבר האחרון שאליו מצפים בבדק בית הוא קבלת מסמך שמסכם את הבדיקה. במסמך זה, לו יש תוקף משפטי וניתן להשתמש בו בבית המשפט, יעלה על הכתב הבודק את הממצאים שלו בצורה מפורטת, המסבירה מה תקין ומה לא.

בדק בית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »