חיפוש

האם אפשר להתגרש גם בלי ייעוץ עו"ד ומהן והשלכות לכך?

אנשים רבים מאמינים שיוכלו לפעול לבדם ללא בעלי מקצוע. זה קורה בתחומי חיים רבים כאשר בחלק מהמקרים מדובר בצורך לצמצם עלויות עקב חוסר ברירה, אך לעתים גם מתוך הנחה שגויה כי אפשר להבין לבד ובקלות את טכניקות הפעולה שבהן נוקטים בעלי המקצוע השונים. אלא שכאשר מדובר בעו"ד שאמון על טיפול בהליך הגירושין שלכם, תוכלו לפעול לבדכם רק בשורה מצומצמת מאוד של מקרים מבלי לסבול ממחיר אישי כבד, כאשר מומלץ לכל הפחות לשלם על ייעוץ משפטי שינחה אתכם כיצד לפעול בהתאם לנסיבותיכם.

 

פרידה בדרכי שלום ללא עו"ד: האם זה באמת עדיף?

הרעיון לפעול לבד בהליך הגירושין קוסם לזוגות רבים שמבינים כי הם מעוניינים להיפרד בנועם ובדרכי שלום, מה שמייתר את הצורך לפעול בחסות עורך דין שמייקר את ההליך ומאריך אותו. אלא שזוגות אלו לרוב אינם מודעים להשלכות האמיתיות שמאחורי הסכם הגירושין ובעיקר לעובדה כי מה שסוכם ונחתם, לא יוכל להשתנות לעולם ולכן ייתכן שעשוי להזיק להם בצורה אקוטית בעתיד הרחוק.

 

הנזק מתגלה בהמשך החיים

יצירת הסכם הגירושין מתייחסת למכלול עצום של סוגיות, כל אחת מהן אמורה להתאים לצרכי אותה המשפחה בראייה ארוכת טווח קדימה. לפיכך, הייעוץ המשפטי לא מאפיין רק זוגות שרוצים להתכתש מבחינה משפטית זה עם זו, אלא לכל זוג שמעוניין להתגרש מתוך פשרה ולמנוע ככל האפשר את הפגיעה בילדים. עורכי הדין המנוסים אינם מתרגשים מכמות רבה מאוד של לקוחות שנפגשים עמם במטרה לתקן הסכמים שנחתמו ללא ייעוץ, שרק בדיעבד התברר כי גורמים להם עוול חמור. לקוחות אלו אמנם חסכו בעלויות הגבוהות של עורך הדין, אך נאלצו בשלב מסוים כך או כך להתמודד עם "חורים" איומים בהסכם, שאפשרו לצד השני לפעול כנגדם בדרך לא מוסרית או פוגעת בזכויותיהם.

 

יצירת הסכם גירושין ללא עורך דין

גם אם החלטתם בשלב זה ליצור הסכם גירושין עצמאי, מומלץ להתייעץ עם עו"ד גירושין ולקבל חוות דעת מקצועית. אפשר לקחת את טיוטת ההסכם לפגישה ולתת לעורך הדין לאתר טעויות או סעיפים שפוערים פתח עתידי לפגיעה באינטרסים של הצדדים ושכלל לא חשבתם עליהם קודם. הרצון שלכם להיפרד מהר ובדרכי שלום איננו מחליף בשום מקרה את הייעוץ המקצועי, שאמור לבלום כל סיכוי לגרום לכם לעוגמת נפש והפסדים כלכליים כעת ובעתיד.

 

האם גירושין מחייבים ייצוג משפטי?

בישראל לא קיימת חובה להיות מיוצגים על ידי עורכי דין בשום שלב בהליך המשפטי, לרבות שלב ההתייעצות המקצועי. כדי לסבר את האוזן, נציין שאפילו נאשמים ברצח יכולים לנהל בעצמם את משפטם ללא שימוש בעורכי דין. ועם זאת, החוק קובע גם שכל אדם זכאי לקבל ייצוג משפטי אם יבחר לעשות זאת, שכן רק דרך הייצוג מטעם גורם בקיא ומיומן אפשר להימנע מפסיקות שכוללות סנקציות המסבות נזק חמור, קשה ומתמשך.

מסיבה זו, גם אם תעדיפו לוותר על שירותיו של עורך דין גירושין, עדיין מומלץ בחום לכל הפחות לשלם כמה מאות שקלים לפגישת ייעוץ, בה תקבלו תמונה טובה לגבי מעמדכם המשפטי והיכולת לפעול באופן שיסב לכם כמה שפחות נזק.

 

גירושין

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »