חיפוש

איך אפשר להרחיק יונים באופן יעיל?

אם התופעה המטרידה שנקראת יונים הגיעה גם אליכם, אנחנו כאן להסביר לכם איך להרחיק אותן באופן יעיל. יונים נוהגות לקנן בחדרי שירות, מחסנים, באזורי המחייה שלנו, ומביאות איתן מחלות ומזיקים אחרים.

הרחקת יונים יכולה להיות משימה מורכבת אם מדובר ביונים רבות, או משימה יותר פשוטה אם מדובר ביונה אחת שטעתה בדרכה. על מנת להרחיק יונים יש להבין את התנהגות היונה, ואם לא מצליחים לבד – הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות למרחיק יונים מקצועי. להלן המדריך להרחקת יונים ביעילות.

 

דרכים להרחקת יונים

קיימים שלל אמצעים ודרכים להרחקת יונים. ריכזנו עבורכם את כל הפתרונות הקיימים כיום בשוק. כל אחד מהפתרונות הללו מתאימה לסוג בעיה אחרת של מטרד יונים. חלקם עבור קבוצות גדולות יותר כמו רשת נגד יונים וחלקם יותר נקודתיים כמו דוקרנים נגד יונים. זו הרשימה המלאה:

 

רשתות להרחקת יונים

רשת להרחקת יונים פועלת בדרך בה היא למעשה מונעת מכניסתם של היונים לחללים ביתיים כמו חדרי שירות, מרפסת או גג. קיימים כמה סוגי רשתות:

  • רשת שקופה עשויה מונופיל – זו הרשת המומלצת ביותר על ידי מרחיקי יונים. היא עשויה מניילון, עמידה בפני מזיקים ומזג האוויר ויכולה לשאת עד 22 ק"ג. היתרון של הרשת הזו שהיא שקופה ואינה מהווה בעיה אסתטית ברחבי הבית.
  • רשת פוליאתילן – רשת חזקה מאוד, היא עמידה וחסינה לחשיפה לשמש החמה. עם זאת, מדובר ברשת שאינה משתלבת בהכרח בבית מבחינת נראות.
  • רשת פלסטיק – הרשת הזולה ביותר והיא ניתנת להתקנה בצורה עצמאית. הרשת אינה מומלצת על ידי מרחיקי יונים מאחר והפלסטיק מתייבש תחת השמש ונשבר במהירות.
  • רשת מתכת – זו רשת העשויה ממתכת מגולוונת. היא מתאימה במיוחד לאזורים קטנים בהם הטמפרטורה גבוהה מהרגיל כמו ארובה של אח, עליות גג וחורי אוורור.

 

דוקרנים נגד יונים

אחת השיטות הנפוצות להרחקת יונים היא הצבת דוקרנים. גם כאן ניתן להציב את הדוקרנים בצורה עצמאית ללא עזרה ממומחה. הדוקרנים למעשה מקשים על היונים לעמוד על המשטח שהן מעוניינות לעמוד בו, למשל המרפסת שלכם, וגורמות להן להתעופף ולקנן במקום אחד. בשוק קיימים שני סוגי עיקריים של אותם הדוקרנים:

  • דוקרני פלסטיק – מדובר במוצר הזול יותר, אך הפחות טוב. דוקרני הפלסטיק עושים את העבודה, אך אינם מחזיקים זמן לאורך רב.
  • דוקרני נירוסטה – מגיעים במגוון גדול יותר של גדלים ומחזיקים לאורך זמן. יתרון נוסף הוא שהם מתפרסים לכמה זוויות ויעילותם גבוהה יותר.

 

הרחקת יונים אלקטרונית

הרחקת יונים אלקטרונית מתבצעת באמצעות מכשיר שמפיק גלי קול אולטרה-סוניים. אלה גלי קול המהוות מטרד עבור היונים ומזיקים נוספים. היונים לא יכולות לאכול, להתרבות או לתקשר עם בני מינם עד שיתרחקו מגלי הקול הללו. גלי הקול אינם משפיעים על בני אדם וניתן להציב את המוצר בכל מקום בבית.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא